Dersin Adı | Bilgisayar Ofis Programları II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLG 154 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bilgisayar ofis programlarına giriş düzeyinde bilgi sağlanması, sunum geliştirme teknikleri, veri tabanı geliştirme ve yönetimi ile Publisher ve excel programlarının kullanımının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sunum hazırlama teknikleri, MS Powerpoint programlarının kullanımı, veritabanı yönetimi programının kullanımı, Publisher programının kullanımı ve Excel programının kullanımı |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sunum hazırlama teknikleri | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 267 |
2 | MS Powerpoint programlarının kullanımı; menuler, kısayol tuşları | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 275 |
3 | MS Powerpoint programlarının kullanımı : örnek 2 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 285 |
4 | Basılı Yayın Hazırlama (Publisher); menüler, kısayol | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 290 |
5 | Basılı Yayın Hazırlama (publisher): örnekler | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 295 |
6 | Microsoft Office Outlook programı; menüler, kısayol | Bilgi ve iletişim teknolojisi, Abdurrahman Taşbaşı, Orhan Altınbaşak, S.339 |
7 | Microsoft Office Outlook programı; örnekler | Bilgi ve iletişim teknolojisi, Abdurrahman Taşbaşı, Orhan Altınbaşak, S.351 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İleri EXCEL (Hesap İşlemci programı) uygulamaları: örnek 1 ve veritabanı oluşturma: örnek 3 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 159 |
10 | İleri EXCEL uygulamaları: örnek 2 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S.165 |
11 | İleri EXCEL uygulamaları: örnek 3 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 180 |
12 | İleri EXCEL uygulamaları: örnek 4 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S.195 |
13 | Veritabanı yönetimi programının kullanımı; menuler, kısayol tuşları | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 209 |
14 | Veritabanı yönetimi programının kullanımı ve veritabanı oluşturma: örnek 1 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 228 |
15 | Veritabanı yönetimi programının kullanımı ve veritabanı oluşturma: örnek 2 | Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri), S. 255 |
16 | Final |
Ders Kitabı | 1- Uygulamalı ve Örnekli Bilgisayar I-II (Temel Bilgi Teknolojileri) Yrd. Doç. Dr. Zehra ALAKOÇ BURMA, Seçkin Yayıncılık, Ocak 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Bilgi ve iletişim teknolojisi, Abdurrahman Taşbaşı, Orhan Altınbaşak, 2006 2-Öğretim Üyesinin OASIS üzerinden e-mail yoluyla vereceği ek notlar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 63 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | |||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest