Dersin Adı | Rekabet Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 406 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Serbest piyasa ekonomisinde rekabet sisteminin dengeli ve yeknesak bir biçimde uygulanmasını sağlayıcı düzenlemelere dayanan rekabet hukukunu incelemektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders; rekabet, uyumlu eylem, hakim durumun kötüye kullanılması, teşebbüs, muafiyet, birleşme ve devralmalar konularını içermektedir. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Dersin İzlencesi Avrupa Birliği Rekabet Hukuku- Kavramlar | |
2 | Avrupa Birliği Rekabet Hukuku ve Politikası- AB’nun ilgili kavramları | Ders Notlarının çalışılması |
3 | Rekabet Hukuku ve Rekabet Politikasının Ele alınması-Rekabet ve Rekabet Hukuku kavramlarının irdelenmesi | Ders Notlarının çalışılması |
4 | Avrupa Birliği’nde Rekabet Hukukunda Uyumlu Eylem | Ders Notlarının çalışılması |
5 | Avrupa Birliği’nde Rekabet Hukukunda Hakim Durumun Kötüye Kullanılması- | Ders Notlarının çalışılması |
6 | Avrupa Birliği’nde Rekabet Hukukunda Hakim Durumun Kötüye Kullanılması- Örnek Davalar | Pratik Çalışmanın Çözülmesi |
7 | Vize | |
8 | Türk Rekabet Hukuku-Giriş ve Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma ve Karar ve Uyumlu Eylemler | Yılmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi ,Mart 2020, sayfa 1-120 |
9 | Türk Rekabet Hukuku-Giriş ve Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma ve Karar ve Uyumlu Eylemler | Yıllmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi ,Mart 2020, sayfa 60-120 |
10 | Türk Rekabet Hukuku-Muafiyetler | Yılmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020, Sayfa 121-174 |
11 | Türk Rekabet Hukuku-Hakim Durumun Kötüye Kullanılması ve Ögrenci Sununmları-Karar İncelemesi | Yılmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020, Sayfa 177-228 |
12 | Türk Rekabet Hukuku- Birleşmeler ve Devralmalar- Ögrenci Sununmları Karar İncelemesi | Yıllmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020, Sayfa 229-280 |
13 | Türk Rekabet Hukuku- Rekabet İhlalinin Yaptırımları- Ögrenci Sununmları- Karar İncelemesi | Yıllmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020, sayfa 283-336 |
14 | Türk Rekabet Hukuku- Kanunu uygulayacak Makamlar ve İnceleme Araştırma Usulü- Ögrenci Sununmları- Karar İncelemesi | Yıllmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020, sayfa 337-390 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi, Ögrenci Sununmları, Karar İncelemesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yıllmaz Aslan, Rekabet Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Mart 2020 Richard Whish,Competition Law, Oxford University Press, Roger van den Bergh, Comparative Competition Law and Economics, Edward Elgar Publishing, 2017 Diğer Kaynaklar
Rekabet Kurulu Kararları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 54 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest