Dersin Adı | Türk Vergi Sistemi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 355 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Temel Türk Kanunları hakkında ayrıntılı bilgi vermek, Türkiye’nin imzaladığı vergi anlaşmalarının genel hatlarını açıklamak ve OECD Vergi Model Anlaşması ile karşılaştırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Vergi hukukunun temel kavram ve ilkeleri, Türk Vergi Sisteminin gelişimi, Temel Türk Vergi Kanunlarını ayrıntılı düzenlemeleri, Türkiye’nin imzaladığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının genel hatları, OECD Vergi Model Anlaşması ile Türk Vergi Anlaşmalarının karşılaştırması ve vergi anlaşmalarının uygulamaları işlenecek konulardır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vergi Hukukuna İlişkin Temel Kavram ve İlkeler | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp.1-9 |
2 | Gelir Vergisi - I | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 63-78 |
3 | Gelir Vergisi - II | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 79-133 |
4 | Gelir Vergisi - III | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 135-152 |
5 | Kurumlar Vergisi - I | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 155-178 |
6 | Kurumlar Vergisi - II | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 179-192 |
7 | Katma Değer Vergisi | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 193-215 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel Tüketim Vergisi; Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020,pp.216-229 |
10 | Motorlu Taşıtlar Vergisi, Veraset ve İntikal Vergisi, Emlak Vergisi | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),pp. 231-250, |
11 | Harçlar ve Damga Vergisi | Başpınar Ahmet, Turkish Tax Law(s),2020, pp. 251-256 |
12 | OECD Vergi Model Anlaşması | OECD Model Tax Convetion on Income and Capital Condensed Version, Paris, 2017, PP. 23 -44 |
13 | Türk Vergi Anlaşmalarının Genel Hatları. | Türkiye – Almanya Vergi Anlaşması Madde. 1-15 |
14 | Türk Vergi Anlaşmalarının Uygulaması | Türkiye – Almanya Vergi Anlaşması Madde. 16-31 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ahmet Başpınar, Turkish Tax Law(s), Gözlem Yayıncılık, Ankara 2020 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | OECD Model Tax Convetion on Income and Capital Condensed Version, Paris, July 2014 Derdiyok Türkmen, Turkish Tax Laws and Other Regulations Concerning Foreign Investors, Maliye Bakanlığı Yayınları, 1999 Hüseyin Işık, Uluslararası Vergilendirme, On İki Levha Yayınları, 2014 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest