DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Farazi Dava
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LAW 321
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, başta Willem C. Vis Uluslararası Farazi Ticari Tahkim Yarışması olmak üzere Frankfurt Yatırım Tahkimi Kurgusal Duruşması, Philip C. Jessup Uluslararası Hukuk Farazi Dava Yarışması, Telders Uluslararası Farazi Dava Yarışması, Uluslararası Ceza Mahkemesi Farazi Dava Yarışması, ISTAC Geleceğin Tahkim Avukatı Yarışması ELSA Kurgusal Duruşma Yarışmaları gibi ulusal ve uluslararası farazi dava yarışmalarına katılım sağlanması amacıyla öğrencileri dilekçeler aşaması ile sanal mahkeme huzurunda sözlü tartışma aşamasına hazırlar. Bu şekilde, öğrencilerin teorik hukuk bilgilerinin pekiştirilmesi ve uygulamayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ulusal ve uluslararası sanal mahkeme yarışmalarında yarışabilecektir.
  • Ulusal ve uluslararası sanal mahkeme yarışmalarında yarışabilecektir.
  • Farazi bir olayı hukuk kurallarına göre muhakeme edebilecektir.
  • Soyut hukuk normlarını somut olaylara uygulayabilecektir.
  • Türkçe ve İngilizce dillerinde sözlü ve yazılı olarak iddia ve savunma oluşturabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler, dava konusu uyuşmazlığa dair dava ve cevap dilekçelerini hazırlamayı, davacı, davalı ve hakim/hakem olarak sanal mahkemeye katılmayı deneyimleyeceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Farazi dava yarışmaları hakkında bilgilendirme Risse/Altenkirch/Herbst et al, 1. Kısım, “The Vis Moot: A Lifetime Experience”, 1-13; 2. Kısım, “The Vis Moot: Facts and Figures”, 13-35.
2 Uyuşmazlık konusuna ilişkin genel meselelerin tartışılması Tekinalp/Nomer/Odman Boztosun, 3. Kısım, 5. Bölüm, “International Arbitration”, 215-219.
3 Uyuşmazlık konusuna ilişkin genel meselelerin tartışılması Atamer/Butler/Schwenzer, 5. Bölüm, “Arbitration and the CISG”, 59-86.
4 Olayın takdimi Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57.
5 Olaya ilişkin konuların öğrenciler arasında paylaştırılması ve ilk tespitler Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57.
6 Öğrencilerin araştırma sonucu elde ettiği bulguların tartışılması Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57.
7 Davacı dilekçelerinin takdimi Risse/Altenkirch/Herbst et al, 4. Kısım, “How to Write Effective Memoranda”, 35-57.
8 Davalı dilekçelerinin takdimi Risse/Altenkirch/Herbst et al, 4. Kısım, “How to Write Effective Memoranda”, 35-57.
9 Argümanların sözlü sunuma hazır hale getirilmesi Risse/Altenkirch/Herbst et al, 5. Kısım, “How to Present Your Case Before the Arbitral Tribunal”, 95-145.
10 Yarışmacı takımların hazırlanması Risse/Altenkirch/Herbst et al, 6. Kısım, “Seven Days in Vienna and/or Hong Kong”, 145-173.
11 Yarışmacı takımların hazırlanması Risse/Altenkirch/Herbst et al, 6. Kısım, “Seven Days in Vienna and/or Hong Kong”, 145-173.
12 Yarışmacı takımların hazırlanması Risse/Altenkirch/Herbst et al, 7. Kısım, “Where to Go From Here: Life Goes on After the Moot”, 173-181.
13 Yarışmacı takımların hazırlanması Risse/Altenkirch/Herbst et al, 8. Kısım, “Views from the Dachgeschoss”, 181-207.
14 Yarışmacı takımların hazırlanması Risse/Altenkirch/Herbst et al, Part 9, “Views from Around the World”, 207-237.
15 Yarışmacı takımların sözlü sunumları
16 Yarışmacı takımların sözlü sunumları
Ders Kitabı

Jörg Risse/Markus Altenkirch/Ragnar Herbst et al,  The Complete (but Unofficial) Guide to the Willem C Vis Commercial Arbitration Moot, London: Bloomsbury Publishing, 2022, ISBN: 9781509957194

Önerilen Okumalar/Materyaller

Gülören Tekinalp/Ergin Nomer/Ayşe Odman Boztosun, Private International Law in Turkey, Alphen aan den Rijn: Kluwer Law International, 2012, ISBN: 9789041141637; Akıncı, Ziya, Arbitration Law of Turkey: Practice and Procedure, Huntington: Juris Net LLC, 2011, 978-193383386-6; Yesim Atamer/Petra Butler/Ingeborg Schwenzer, Current Issues in the CISG and Arbitration, The Hague: Eleven International Publishing, 2014, ISBN: 9789462360976. 9789460948701, https://eds.p.ebscohost.com/eds/ebookviewer/ebook?sid=262e62c7-eb76-4036-9017-2c11883d31ec%40redis&vid=1&rid=1&format=EB

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
45
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.

2

Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

3

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

4

Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir.

5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir.

6

Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır.

7

İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir.

10

Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1)

12

Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest