Dersin Adı | Anayasa Hukukuna Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 103 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersinin amacı, “anayasanın üstünlüğü” ilkesi ışığında anayasa hukukunun temel kavram ve kurumlarını incelemektir. Bunun için derste hem içerik hem de yöntem açısından anayasa hukukunu diğer hukuk dallarından ayıran hususlar ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste izleyen konular incelenecektir: anayasa kavramı, anayasa türleri, anayasacılık hareketleri, anayasaların yapımı ve değiştirilmesi, devlet kavramı ve türleri, hükümet sistemleri, demokrasi kavramı ve türleri, seçim sistemleri, anayasa yargısı ve anayasal hak ve özgürlükler. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Anayasacılık ve Anayasalar: Kökeni ve Temel Özellikleri | Heringa, s. 1-20. |
3 | Anayasa Yapımı ve Anayasa Tadilleri | Heringa, s. 39-65 |
4 | Yargı: Anayasa Yargısı ve Mahkemeler-I Anayasa Yargısının Doğuşu Amerikan Modeli | Heringa, s. 237-428 |
5 | Yargı: Anayasa Yargısı ve Mahkemeler-II Avrupa Modeli Anayasa Yargısı | Heringa, s. 248-264 |
6 | Devlet Teorisi | Heringa, s. 19-24 |
7 | Devlet Türleri: Federalizm ve Üniter Devlet | Heringa, s.69-96 |
8 | Parlamenter Sistemde Güçler Ayrılığı: Birleşik Krallık | Heringa, s. 82-85 |
9 | Başkanlık Sisteminde Güçler Ayrılığı: Amerika Birleşik Devletleri | Heringa, s. 71-76 |
10 | Hibrit Sistemler: Yarı Başkanlık – Bölgesel Devlet | Heringa, s. 165-217 |
11 | Demokrasi: Doğrudan Demokrasi ve Temsili Demokrasi | Heringa, s. 1-19 |
12 | Seçimler: Oy kullanma Hakkı ve Seçim Sistemleri | Heringa, s. 97-115 |
13 | Parlamentolar ve Yasama | Heringa, s. 97-163 |
14 | Yargı: Anayasa Yargısı ve Mahkemeler-II | Heringa, s. 248-264. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Aalt Willem Heringa, Constitutions Compared: An Introduction to Comparative Constitutional Law (5th edition), Cambridge: Intersentia, 2019, ISBN: 9781780688831. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, 22. Bası, İstanbul: Beta Yayınları, 2018 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 33 | |
Final Sınavı | 1 | 34 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest