Dersin Adı | Vergi Ceza Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Vergi suç ve kabahatleri ve bunlara bağlı yaptırımların Türk hukuku ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi içtihadı çerçevesinde öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Vergi suç ve cezalarının, ceza hukukunun temel ilkeleri ışığında öğretildiği derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vergi suç ve kabahatleri kavramları ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (İHAM) İçtihadı | Şenyüz, s. 1-53 İHAM Zolotukhin/Rusya, Engel ve Diğerleri/ Hollanda, Öztürk/Almanya ve Bendenoun/Fransa kararları (www.hudoc.coe.int) |
2 | Vergi Kabahatlerinin Genel Rejimi | Şenyüz, s. 55-87 |
3 | Vergi Ziyaı Kabahati I Unsurları | Şenyüz, s. 88-116 |
4 | Vergi Ziyaı Kabahati II Sonuçları | Şenyüz, s. 117-137 |
5 | Genel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s. 137-162 |
6 | Özel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s.163-224 |
7 | Cezalara Karşı Başvuru Yolları | Şenyüz, s 255-277 |
8 | Ara Sınav Öncesi Değerlendirme | |
9 | Ara Sınavı | |
10 | Vergi Kaçakçılığı Suçu I Hesap Hileleri | Şenyüz, s 400-410 Kaşıkçı s. 270-274 Lucky Dev/İsveç kararı |
11 | Vergi Kaçakçılığı Suçu II Gizleme | Şenyüz, s 410- 412 Kaşıkçı s.280-284 |
12 | Vergi Kaçakçılığı Suçu III Sahte ve Yanıltıcı Belge Kullanımı | Şenyüz, s. 412-416 Kaşıkçı s. 289-293 |
13 | Birleşme, Tekerrür ve İştirak | Şenyüz, s. 453-466 İHAM Grand Stevens/Avusturya kararı |
14 | Vergi Ceza Yargısı | Şenyüz, s. 499-507 İHAM A ve B/Norveç ve Jussila/Finlandiya kararları |
15 | Final Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Doğan Şenyüz, Vergi Ceza Hukuku, Ekin yay 10 baskı, Bursa 2017 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mahmut Kaşıkçı, Türk Hukukunda Vergi Kaçakçılığı Suçları, Ethemler İstanbul 2007 İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi karar arama sayfası www.hudoc.coe.int Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Kararları arama sayfası www.anayasa.gov.tr |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 1 | 17 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest