Dersin Adı | Borçlar Hukuku Genel Hükümler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 218 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu (“TBK”)'nun genel hükümlerinin değerlendirilmesi, bilimsel ve yargısal kaynaklar ışığında borç kaynaklarından haksız fiil ve sebepsiz zenginleşme hükümleri ile borç ilişkilerinde özellik arz eden hususların açıklanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, TBK ile doktrin ve yargı kararları çerçevesinde haksız fiilden doğan borçlar, sorumluluk türleri, zarar ve tazminat, sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar, borç ilişkilerinde özel durumlar, borçlu ve alacaklının birden fazla olması, borcun taraflarında değişiklik ele alınacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-sorumluluk kavramı | Kemal Oğuzman/Turgut Öz, “Genel Bakış”, Borçlar Hukuku Genel Hükümler C:2, 16. Bası, (İstanbul: Vedat 2021), s. 1-40. |
2 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-haksız fiilin unsurları | Oğuzman/Öz, s. 40-71. |
3 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-kusursuz sorumluluk | Oğuzman/Öz, s. 192-265 |
4 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-kusursuz sorumluluk | Oğuzman/Öz, s. 192-265. |
5 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-kusursuz sorumluluk | Oğuzman/Öz, s. 192-265. |
6 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-zarar ve tazminat | Oğuzman/Öz, s. 118-146. |
7 | Ara sınav | |
8 | Haksız fiilden doğan borç ilişkileri-sorumluluk sebeplerinin çokluğu, ceza hukuku ile medeni hukuk arasındaki ilişki, zamanaşımı | Oğuzman/Öz, s 76-87. |
9 | Sebepsiz zenginleşme-unsurları | Oğuzman/Öz, s. 389-399. |
10 | Sebepsiz zenginleşme-sebepsiz zenginleşme davası, kapsamı, zamanaşımı | Oğuzman/Öz, s. 399-420. |
11 | Borçların üçüncü kişilere etkileri | Oğuzman/Öz, s. 421-472. |
12 | Borç ilişkilerinde özel durumlar | Oğuzman/Öz, s. 517-574. |
13 | Borçlu ve alacaklının birden çok olması | Oğuzman/Öz, s. 473-516. |
14 | Borç ilişkilerinde taraf değişiklikleri | Oğuzman/Öz, s. 575 vd. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest