Dersin Adı | Genel Kamu Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 216 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iktidarın türleri, boyutları, tarihsel gelişimi ve araçları üzerinden, geçmiş devlet tecrübelerinin de incelenmesi ile modern devletin anlaşılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Genel Kamu Hukuku dersi, hukuk kurallarının oluşum süreçlerinin arka planında siyasal, ekonomik ve toplumsal olguların bulunduğunu ve bu kuralların uygulandığı hukuksal yapının ancak kurumsallaşmış bir siyasi iktidar düzeni içinde anlam kazanabileceğini ortaya koyar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Devlet Öncesi Siyasal İktidar: Site Devleti | Mehmet Akad/Bihterin Vural Dinçkol/Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Gözden Geçirilmiş 18. Basım, Der Yayınları, İstanbul, 2022, s. 7-24. |
2 | Modern Devlet Öncesi Siyasal İktidar: Site Devleti (devam)- İmparatorluk, Ortaçağ’da Siyasal İktidar | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 24-70 |
3 | Ortaçağ İslam Dünyasında Siyasal İktidar, Modern Devletin Doğuşu | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 70-105 |
4 | Modern Devletin Doğuşu: Monarşiler Dönemi (devam) Monarşiler Dönemi | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 105-141. |
5 | Ulus Devletin Liberalleşmesi (devam) Ulus Devletin Liberalleşmesi | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 141-166 |
6 | Liberal Demokrasi ve Çoğulculuk | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 167-197. |
7 | Liberal Demokrasi ve Çoğulculuk: Liberal Devletin Eleştirisi | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 197-212. |
8 | Küreselleşme ve Ulus Devletin Dönüşümü | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 213-261 |
9 | Ara sınav | |
10 | Hak ve Özgürlüklerin Evrimi | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 265-292. |
11 | Hak ve Özgürlüklerin Evrimi (devam) | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 292-310. |
12 | Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlandırılması | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 311-328. |
13 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 329-355 |
14 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması (devam), Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Devlet ve Özgürlük | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 356-376. |
15 | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Devlet ve Özgürlük (devam) | Akad/Vural Dinçkol/Bulut, s. 376-410. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mehmet Akad/Bihterin Vural Dinçkol/Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Gözden Geçirilmiş 18. Basım, Der Yayınları, İstanbul, 2022 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, 19. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul, 2021. Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri, 7. Baskı (Tıpkı Basım), Yetkin Yayınları, Ankara, 2013. Oktay Uygun, Devlet Teorisi, 7. Baskı, On iki Levha Yayınları, İstanbul, 2020. İlhan F. Akın, Devlet Doktrinleri, Samim Güniz-Sadık Özaygen Basımevi, İstanbul, 1962. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest