DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Anayasa Hukuku II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HUK 114
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin 1982 Anayasasının temel ilkeleri, temel hak ve özgürlükler rejimi ve yasama, yürütme ve yargı erkine ilişkin kavram ve kurallarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ● Anayasal kurumları karşılaştırabilecektir.
  • ● Anayasal sorunları açıklayabilecektir.
  • ● Temel haklara ilişkin temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • Anayasa hukuku bağlantılı mahkeme kararlarını tartışabilecektir.
  • Yasama, yürütme ve yargı organlarına ilişkin sorunları tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, Türkiye’nin anayasal düzeninin kuruluş ve işleyişi konularını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması, Türk anayasa hukukunun bilgi kaynakları, 1982 Anayasası’nın hazırlanması Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, s. 2-8, s. 42-46.
2 Temel ilkeler Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 47-73.
3 Temel ilkeler Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 73-108.
4 Temel hak ve hürriyetler Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 109-138.
5 Temel hak ve hürriyetler (devam), siyasi partiler Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 139-168.
6 TBMM üyelerinin seçimi Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 169-193.
7 TBMM üyelerinin hukuki statüsü Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 194-211.
8 TBMM’nin iç yapısı ve çalışma düzeni, yasama fonksiyonu, yasama yetkisi, yasama işlemleri Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 212-250.
9 Ara sınav
10 TBMM’nin görev ve yetkileri, yürütme Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 251-313.
11 Cumhurbaşkanı Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 314-358.
12 Yürütme organının düzenleyici işlemleri Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 359-394.
13 Olağanüstü hâl yönetim usûlü, yargı organı Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 395-425.
14 Anayasa yargısı Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 426-464.
15 Anayasa değişikliği Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 465-492.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Güncellenmiş 26. Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2021.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Gözden Geçirilmiş 21. Baskı, Yetkin Yayınları, Ankara, 2022.

 

Bülent Tanör ve Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasası’na Göre Türk Anayasa Hukuku, 20. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2020.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
38
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.

2

Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

3

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

4

Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir.

5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir.

6

Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır.

7

İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir.

10

Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1)

12

Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest