Dersin Adı | Anayasa Hukuku I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 113 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, “anayasanın üstünlüğü” ilkesi ışığında anayasa hukukunun temel kavram ve kurumlarını incelemektir. Bunun için derste hem içerik hem de yöntem açısından anayasa hukukunu diğer hukuk dallarından ayıran hususlar ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste anayasa kavramı, anayasa türleri, anayasacılık hareketleri, anayasaların yapımı ve değiştirilmesi, devlet kavramı ve türleri, hükümet sistemleri, demokrasi kavramı ve türleri, seçim sistemleri ve anayasa yargısı konuları incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Ömer Anayurt, Anayasa Hukuku Genel Kısım (Temel İlkeler, Kavram ve Kurumlar), 4.Bası (İstanbul: Seçkin, 2021), 39-112; Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları Ders Kitabı, 13. Baskı (Bursa: Ekin, 2021), 1-52, 68-73. |
2 | Anayasaların Sınıflandırılması | Anayurt, s. 116-157; Gözler, s. 52-64. |
3 | Anayasaların Sınıflandırılması | Anayurt, s. 116-157; Gözler, s. 52-64. |
4 | Anayasa Yapımı ve Anayasanın Değiştirilmesi | Anayurt, s 241-294; Gözler, s. 133-173. |
5 | Devlet Teorisi | Anayurt, s 241-294; Gözler, s. 133-173. |
6 | Devlet Türleri | Anayurt, s. 294-387; Gözler, s. 173-217. |
7 | Kuvvetler Ayrılığı: Parlamenter Sistem | Anayurt, s. 387-440; Gözler, s. 217-230, 242-258. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvvetler Ayrılığı: Başkanlık Sistemi | Anayurt, s 440-472; Gözler, s. 230-242. |
10 | Hibrit Hükümet Sistemleri | Anayurt, s. 472-507; Gözler, s. 241-242. |
11 | Demokrasi: Doğrudan Demokrasi ve Temsili Demokrasi | Anayurt, s. 507-577; Gözler, s. 258-298 |
12 | Siyasal Partiler ve Seçim Sistemleri | Anayurt, s. 577-655; Gözler, s. 298-329 |
13 | Devletin Organları: Yasama, Yürütme, Yargı | Anayurt, s 655-695; Gözler, 329-400. |
14 | Anayasa Yargısı | Anayurt, s. 737-836; Gözler, s. 438-489. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ömer Anayurt, Anayasa Hukuku: Genel Kısım (Temel İlkeler, Kavram ve Kurumlar), Seçkin, 2021, ISBN: 9789750272837; Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları: Ders Kitabı, Ekin, 2020, ISBN: 9786257090391. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Osman Korkut Kanadoğlu / Ahmet Mert Duygun, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, On İki Levha, 2021, ISBN: 9786257528511. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest