Dersin Adı | Türk Anayasa Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 106 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | 1982 Anayasasının temel hak ve özgürlükler rejimi, yasama, yürütme ve yargı erkine ilişkin kavram ve kuralların öğretilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Türkiye’nin anayasal düzeninin kuruluş ve işleyişi ile ilgili bir altyapının öğrenildiği, muhakeme ve bilgiye dayalı bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Başlangıç: Dersin Tanıtımı | |
2 | 1982 Öncesi Anayasal Gelişmeler | Özbudun, s. 23-46; Gözler, s. 9-42 |
3 | Anayasa Mahkemesi: Kuruluşu ve İşleyişi | Özbudun, s. 363-430; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 474-566; Gözler, s. 426-464 |
4 | 1982 Anayasasının Temel İlkeleri I | Özbudun, s. 57-87; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 3-75; Gözler, s.42-59 |
5 | 1982 Anayasasının Temel İlkeleri II | Özbudun, s. 87-109, 124-157; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 95-140; Gözler, s. 60-108 |
6 | Temel Haklar ve Özgürlükler Rejimi-I | Özbudun, s. 109-123; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 143-221; Gözler, s. 109-145 |
7 | Temel Haklar ve Özgürlükler Rejimi-II | Özbudun, s. 109-123; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 143-221; Gözler, s. 109-145 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yasama I | Özbudun, s. 191-217; Özbudun, s. 259-288; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 226-295; Gözler, s. 233-241 |
10 | Yasama II | Özbudun, s. 221-244, s. 291-297; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 295-335; Gözler, s. 241-285 |
11 | Yürütme I | Özbudun, s. 247-253, 299-323; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 339-384, 441-448; Gözler, s. 286-332. |
12 | Yürütme II | Özbudun, s. 327-335; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 384-416, s. 416-435; Gözler, s. 359-394 |
13 | Yargı + Anayasanın Değiştirilmesi | Özbudun, s. 167-188, 343-360; Tanör & Yüzbaşıoğlu s. 308-315, 452-474; Gözler, s. 406-425; 465-492 |
14 | Kapanış | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir. | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest