DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İngilizcede Akademik Beceriler I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 101
Güz/Bahar
2
2
3
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı ENG 101 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Bu derste öğrencilerin güncel metinler okuyarak ve dinleyerek, metnin bölümlerini anlama, hızlı ve etkili okuma, farklı metinlerdeki fikirler arası bağlantı kurma becerilerini kullanmaları ve metinleri bir öğrenme çıktısı oluşturacak şekilde etkili bir kaynak olarak kullanmayı öğrenmeleri hedeflenmiştir. Konuşma ve yazma becerilerinde ise kaynak kullanma, bir ifadeyi başka sözcükler kullanarak anlatabilme, alıntı yapabilme, özet yapabilme ve sentez yapabilme yer almaktadır. Bu dersi alan öğrenciler bir konudaki fikirlerini destekleyerek, anlam bütünlüğü olan, öz, bilgi verici ya da ikna edici metinler yazmayı öğreneceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Akademik metinlerdeki fikirler arası bağlantıyı tespit edebilir.
  • Akademik metinlerde açıkça belirtilen ve / ve ya ima edilen görüşleri tespit edebilir.
  • Çeşitli akademik kaynakları kullanarak araştırma yapabilir.
  • Akademik bir kaynaktan özet yapabilir
  • Akademik bir görüşü başka sözcüklerle ifade edebilir
  • Akademik bir kaynaktan alıntı yapabilir
  • Çeşitli akademik kaynaklardan edindikleri bilgileri sentezleyebilir
Ders Tanımı Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci - Ünite I: Communication at University (Bölüm A) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 15-16
2 Ünite I: Communication at University (Bölüm B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 16-25
3 Ünite I: Communication at University Bölüm D-E, Ünite II: Color and Design (Bölüm A) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 26-32
4 Ünite II: Color and Design (Bölüm B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 39-48
5 Ünite II: Color and Design (Bölüm D-E) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 49-58
6 Ünite II: Color and Design (Bölüm F) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 59-63
7 Konuların Tekrarı - Ünite sonu testleri - Tekrar testi 1 - Deneme sınavı Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 33-36,64-70 - Blackboard
8 Ünite III: Production Planning (Bölüm A-B) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa:71-84 - Ara Sınav
9 Ünite III: Production Planning (Bölüm C-D) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 85-93
10 Ünite III: Production Planning (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 94-95
11 Ünite IV: Social Networking (Bölüm A-B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 105-109
12 Ünite IV: Social Networking (Bölüm D-E) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 110-124
13 Ünite IV: Social Networking (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 119-124
14 Deneme sınavı - Tekrar testi 2 Blackboard
15 Dersin gözden geçirilmesi Ünite sonu testleri Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 96-103, 125-130 - Blackboard
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Afacan,A. , Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor 1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. ISBN: 9786057025777

Önerilen Okumalar/Materyaller Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
15
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
4
Ödev
1
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
4
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
6
Final Sınavı
1
8
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.

2

Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

3

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

4

Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir.

5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir.

6

Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır.

7

İnsan haklarına ve evrensel hukuk kurallarına saygı içinde, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir.

10

Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1)

12

Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest