Dersin Adı | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PD 409 | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dördüncü sınıf Tasarım Stüdyosu’nda odak, yerel ve küresel olarak, “Gerçek Dünya için Tasarım”dır (Papanek, 1984). Dersin amacı, bu konuda projeler gerçekleştirmek ve öğrencileri, ürün tasarımı yoluyla yaratıcı çözümler bulmaları konusunda yönlendirmektir. Dersin içeriğini, sürdürülebilirliği ve sorumluluk sahibi tasarımı destekleyen, sosyal, çevresel, temel insan ihtiyaçları, üretimde minimum enerji ve minimum tüketim gibi konular oluşturur. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, kişisel ve grup çalışması olmak üzere ileri seviyede üç ürün tasarımı projesi içerir. Birincisi, başlangıç için kısa süreli bir proje olup, diğerleri 6 haftalık projelerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | None |
2 | Proje 1 Grup Projesi araştırması | Araştırma |
3 | P1 Grup Projesi araştırması | Araştırma |
4 | P1 Grup Projesi araştırması / P1 Sunum I | Araştırma / Sunum: Kısa Film, Resimli Sunum |
5 | P1 Proje Briefi / P1 Proje Briefi, Sistem Tasarımı / P1FİNAL JÜRİ | Araştırma / Araştırma ve Sistem Tasarımı geliştirme |
6 | P2 Sistem Tasarımı / P1 Sunum II | Sistem Tasarımı geliştirme / Brief, Araştırma Sonuçları, Kısa Film, Resimli Sunum |
7 | P2 Sistem ve Ürün tasarımı | Araştırma, Sistem ve Ürün Tasarımı geliştirme |
8 | P2 Sistem ve Ürün tasarımı | Araştırma, Sistem ve Ürün Tasarımı geliştirme |
9 | P1 Sistem ve Ürün tasarımı | Ürün Tasarımı Eskizleri |
10 | P2 Sistem ve Ürün tasarımı | Ürün Tasarımı Eskizleri / Sistem Şeması, İş Modeli, Tasarım (3D ve 2D), Sunum |
11 | Proje 2 Proje önerisi ve Problem Tanımı / P2 Proje Briefi | Araştırma |
12 | P2 Sunum I / P2 Sistem Şeması, Konsept Geliştirme | Brief, Araştırma Sonuçları / Araştırma, Ürün Tasarımı Eskizleri |
13 | P2 Konsept Geliştirme | Araştırma ve eskiz |
14 | P2 Ürün Tasarımı ve Maketi | 2D ve 3D Sunum malzemeleri ve Maket Yapımı |
15 | P2 Ürün Model / Maket Üretimi | Maket Yapımı |
16 | Final Jüri (tarihler bildirilecek) - P1 TESLİM / P2 FİNAL TESLİMİ | Juri I’de teslim edilenlerin düzeltilerek tekrar teslimi / Brief, Araştırma dosyası, Sunum, Tasarım (3D ve 2D), Maket. |
Ders Kitabı | Bu ders için özel bir ders kitabı bulunmamaktadır. Fakat dersin gidişine göre, ders yöneticisi tarafından bazı okuma malzemesi verilebilir. Her öğrenci, dersteki proje konusu araştırma alanlarında, bilimsel çalışmalar ve bilgilerle tanışmak adına, masa ve alan araştırması yapmakla yükümlüdür. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Design for the Real World: Human Ecology and Social Change, Victor Papanek, 1984, Thames and Hudson Ltd, London. The Green Imperative: Ecology and ethics in design and architecture, Victor Papanek, 1995, Thames and Hudson Ltd, London. Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, William McDonough, Michael Braungart, 2002, Publisher: Rodale Books. The EcoDesign Handbook: A Complete Sourcebook for the Home and Office, Alastair FuadLuke, March 2005, Thames and Hudson Ltd. Design for Sustainability (D4S) manualDfS TUD & UNEP, 2006, http://www.d4sde.org/. Biomimicry: Innovation inspired by nature,Janine M. Benyus, 1997, William Morrow & Company, New York. Droog Design, Spirit of the nineties ed. Renny Ramakers and Gijs Bakker, 1998, 010 Publishers, Rotterdam. Ecodesign Navigator: A key resource in the drive towards environmentally efficient products, Matthew Simon and others, 1998. Factor Four, Doubling wealth, halving resource use, Ernst von Weizsaecker, 1997, Earthscan publishers. Green Design: Design for the Environment Dorothy Mackenzie, 1997 (2nd edition), Laurence King Publishing, London. Lightness: The inevitable renaissance of minimum energy structures, Adriaan Beukers, Ed van Hinte, 2005, 010 Publishers www.010publishers.nl. New Business for Old Europe, Product Service Development, Competitiveness and Sustainability, Edited by Arnold Tukker and Ursula Tischner, 2006. Our Ecological Footprint, Reducing Human Impact on the Earth, Mathis Wackernagel and William Rees, 1996. Our private sky, R. Buckminster Fuller, The Art of Design Science, Edited by Joachim Krausse and Claude Lichtenstein, 1999. Lars Muller Publishers, Birkhauser VerlagTrespassers, Inspirations for ecoefficient design, Conny Bakker and Ed van Hinte, 1999, 010 Publishers www.010publishers.nl. World changing, A user's guide for the 21st century, Edited by Alex Steffen. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 45 |
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 3 | |
Proje | 2 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 267 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest