Dersin Adı | Mobilya Tasarımı Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PD 318 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders antik çağdan günümüze kadar mobilya dönemlerini kapsar. Aynı zamanda 18. Yüzyılın başlarından günümüze sosyal, estetik, teorik, kültürel ve profesyonel güç ve değişimlerin iç mekân ve mobilya tasarımına etkilerini açıklar. Mobilyadaki tasarım öğeleri, konstrüksiyon detayları ve dekoratif unsurları gününün politik, sosyal ve mimari değerleri ile ilişkilendirilerek, ders anlatımları, tartışma ve araştırma ödevleri ile desteklenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sosyal, politik ve fiziksel çevredeki farklılıkların, tarihsel süreçte mobilya tasarımı ve iç mekânlardaki değişimlere etkileri irdelenir. Mobilya formlarındaki tarihsel değişim, gelişim ve bunların güncel pazar ve tercihlere etkisi işlenir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programının açıklanması: Ders, öğrenci gereksinimleri, süreç, sürecin getirileri ve derse katılım konularının tartışılması | Yok |
2 | İLK ÇAĞ MOBİLYA(ANTİK DÖNEM) SANATIMısır Mobilya Sanatı (MÖ. 27001075) Mezopotamya Mobilya Sanatı (MÖ. 4000700) Anadolu Mobilya Sanatı (MÖ. 700500) Yunan Mobilya Sanatı (MÖ. 450192Roma Mobilya SanatıKuvvet Çağı (MÖ. 500 MS. 450)Ödev 1 | Ön Hazırlık |
3 | İlk Mobilya örnekleri | Ön Hazırlık |
4 | RÖNESANS MOBİLYA SANATI RÖNESANS DÖNEMİ (MS. 15001600)ödev 2 | Ön Hazırlık |
5 | BAROK VE ROKOKO MOBİLYA SANATI (MS. 160017809, Barok Mobilya Sanatı (16001720), Rokoko Mobilya Sanatı (17291780) | Ön Hazırlık |
6 | YENİ ÇAĞ (NEOKLASİK) MOBİLYA SANATI (MS. 17701850), XVI. Louis Stili (Zopf Stili) (17741793), Directoire (Messidor) Stili (17501830), Queen Anne Stili (16651714), Georgian Stili (17141820), Empire Stili (18011814), Louis Philippe Stili, Biedemeier Stili (18151850)Ödev 3 | Ön Hazırlık |
7 | Dört Büyükler Dönemi (17181806), 1Thomas Chippendale (17181779), 2George Hepplewhite ( 17221786), 3 Robert Adam (17281792), 4 Thomas Sheraton (17511806) | Ön Hazırlık |
8 | Yarıyıl Sınavı | Yok |
9 | Amerikan Mobilyası Ödev 4 | Ön Hazırlık |
10 | 1807 “Endüstri Devrimi” sonrası | Ön Hazırlık |
11 | “Arts and Crafts” dönemi ve sonrası Ödev 5 | Ön Hazırlık |
12 | Bauhaus ve sonrası The Hoschschule für Gestaltung Ulm’un çalışmaları | Ön Hazırlık |
13 | İkinci Dünya Savaşı sonrası İskandinavya, İtalya, Almanya ve Amerika Ödev 6 | Ön Hazırlık |
14 | 1970 sonrası | Ön Hazırlık |
15 | Genel Değerlendirme | Ön Hazırlık |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Mark Hinchman, History of Furniture; A Global View, 2009.Gilbert, C. Life and Work of Thomas Chippendale, Tabard Pres, 1978Greenhalgh, Paul. Quatations and Sources on Design and the Decorative Arts. Manchester: Manchester University Pres, 1993.Sparke, Penny. A Century of Design. Barron’ s,New York, NY, 1998.Woodman, Jonathan M. Twentieth Century Design. Oxford University Pres, 1997. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bowman John S., Furniture History, Bison Corp, NewYork, NY, Alfred A. Knopf. INC., NY, 1985.H. P. Osborne, An outline of the Home Furnishing PeriodsJohn T. Kirk, Early American Furniture, 1979 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| ||||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest