Dersin Adı | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PD 314 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım problemlerinin keşfedilmesi yoluyla, endüstriyel tasarım pratiğinin detaylı bir şekilde anlaşılıp uygulanmasını amaçlamaktadır. Bu amaçla; tasarım problemlerinin çözümüne ilişkin ileri düzeyde teknik detaylar içeren ürün, sistem veya servis tasarımlarına ilişkin bir veya birkaç proje yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, endüstriden firmaların veya farklı eğitim kurumlarının da işbirliğini alarak gerçekleştirilecek bir veya daha fazla endüstriyel tasarım projesini içermektedir. Öğrenciler; ileri derecede teknik detay bilgisi gerektiren özelleşmiş ürün, servis veya sistem çözümlerine ilişkin ileri tasarım süreçlerini ele alırlar. Ayrıca, öğrenciler tasarım konseptlerini test etmek, canlandırmak ve karar vericileri ikna etmek amacıyla tasarımlarına ilişkin prototipler ve görsel prezentasyonlar yaparlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin hedefleri ve yapısı. Proje I’in tanıtılması ve sunumu Gruplar/Sınıfiçi Çalışma | Syllabus. Araştırma Dosyaları. |
2 | Arazi gezisi/Araştırma bulguları ön hazırlık ve tartışmalar | Duyurulan Proje 1 teslim malzemeleri. |
3 | I - Küçük Sınav Teslimi (grup) | Sınıfiçi çalışma ve brainstorming. |
4 | Bireysel Proje Briefler / Tasarım fikri geliştirme. | Fikir Eskizler |
5 | Tasarım fikir geliştirme. | Fikir Eskizler Sistem&Servis/Ürün Sketches |
6 | Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir önerileri. Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir geliştirme. | Fikir Eskizler Sistem&Servis/Ürün Sketches |
7 | JÜRİ I: Sistem&Servis/Ürün tasarım önerileri (bireysel). Sistem&Servis/Ürün tasarım konsept iyileştirme. | Ürün tasarım fikir eskizleri geliştirme. |
8 | Sistem&Servis/Ürün tasarımı geliştirme. Eskiz çalışmaları | Fikir Eskizlerini geliştirme |
9 | Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme 3 Boyutlu model geliştirme. | Duyurulan Jüri I teslim malzemeleri. |
10 | Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme. II - Resmi Tatil. | Duyurulan teslim malzemeleri. |
11 | JÜRİ II: 3 Boyutlu model.&Servis/Ürün tasarım önerileri. II - 3 Boyutlu model iyileştirme. | Duyurulan Sunum II teslim malzemeleri. |
12 | 3 Boyutlu model geliştirme ve kimlik uygulamaları. | Duyurulan teslim malzemeleri. |
13 | 3 Boyutlu model geliştirme. 3 Boyutlu ileri seviye model. | Duyurulan Jüri II teslim malzemeleri. |
14 | 3D model development. PROJE teslimi | Duyurulacak |
15 | Dersin gözden geçirilmesi - Telafi Dersleri | TBA |
16 | Final sınavı/sergisi | TBA |
Ders Kitabı | Dönem içerisinde gerçekleştirilen proje ile ilişkili makale ve sunuşlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | KİTAPLAR: Cuffaro, Dan and Zaksenberg, Isaac (2013). The Industrial Design Reference & Specification Book: Everything Industrial Designers Need to Know Every Day. Rockport Publishers. Hallgrimsson, Bjarki (2012). Prototyping and Modelmaking for Product Design (Portfolio Skills). Laurence King Publishing. Julier, Guy (2014). The Culture of Design, 3rd ed. London: Sage Publications Ltd. Keinonen, Turkka K. and Takala, Roope (Eds.) (2006). Product Concept Design. Springer. Lefteri, Chris (2012). Making It: Manufacturing Techniques for Product Design (2nd Ed.). Laurence King Publishing Moggridge, Bill (2007). Designing Interactions. The MIT Press Norman, Don (2013). The Design of Everyday Things (Revised Edition). Basic Books. Norman, Don (2005). Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. Basic Books. Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations. Free Press. Ulrich, K., and Steven E. (2004). Product Design and Development, 3rd ed. New York, NY: McGrawHill. Verganti, R. (2009). Design-driven innovation: changing the rules of competition by radically innovating what things mean. Boston, MA: Harvard Business Press. Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to Come: How Ordinary People Create Extraordinary Products. , New Jersey: Wharton School Publishing. Gerekli görüldüğünde, belirlenmiş olan tasarım problemi ile ilişkili kitap, makale ve/veya diğer kaynaklar belirtilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | ||
Proje | 1 | 52 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | |
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest