Dersin Adı | Tasarım Mühendisliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PD 312 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Endüstriyel tasarım sürecini incelemek\nTasarımın farklı aşamalarında kullanılabilecek yapılandırılmış yöntemler öğretmek.\nEndüstriyel tasarım ve mühendislik arasındaki ilişkiyi tartışmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders endüstriyel tasarım ve mühendislik tasarımı ilişkisini ve bunlarla ilgili süreçleri anlatır. Dersin önemli bir bölümü tasarımda kullanılan yapılandırılmış yöntemlerin aşamalarını aktarmaya ve bunların uygulanmasına ayrılmıştır. Bu yöntemler farklı ürün veya sistemlerde ve tasarımın farklı aşamalarında kullanılabilen katma değeri yüksek yöntemlerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş (Tasarım, Endüstriyel Tasarım, Mühendislik) | Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D., Product Design and Development |
2 | Tasarım Problemleri & Tasarım Süreci | Cross, N., Engineering Design Methods; Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D., Product Design and Development |
3 | Uygulamada Tasarım Süreci | Video ve sınıf içi ödev |
4 | Konsept Geliştirme | Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D., Product Design and Development |
5 | Hedeflerin Netleştirilmesi: Hedef Ağacı | Cross, N., Engineering Design Methods Teslim 1 – Konsept Geliştirme |
6 | İşlevlerin Belirlenmesi: İşlev Analizi | Teslim 2 – Hedef Ağacı |
7 | Yaratıcılık Yöntemleri, Morfoloji Analizi | Teslim 3– İşlev Analizi |
8 | Ara Sınav | İşlenmiş tüm konular |
9 | TRIZ | - |
10 | Gereksinimlerin Belirlenmesi: Performans Şartnamesi | Teslim 4 - TRIZ |
11 | Ürün Mimarisi | Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D., Product Design and Development |
12 | Ayrıntıların İyileştirilmesi: Üretim ve Montaj İçin Tasarım | Boothroyd, G., Dewhurst, P., Knight, W., Product Design for Manufacture and Assembly; Teslim 5 – Ürün Mimarisi |
13 | Ayrıntıların İyileştirimesi: Biyomimetik Tasarım | Çeşitli Kaynaklar |
14 | Özelliklerin Belirlenmesi: QFD | Ders notları |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Yok |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Powerpoint sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Cross, N., 2001. Engineering Design Methods-Strategies for Product Design, New York: John Wiley & Sons, Ltd. • Ullman, D.G., 1992. The Mechanical Design Process, New York: McGraw-Hill • Ulrich, K.T. & Eppinger, S.D., 2003. Product Design and Development, Boston: McGraw-Hill • Boothroyd, G., Dewhurst, P., Knight, W., 2002. Product Design for Manufacture and Assembly, Boca Raton: Taylor & Francis |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 5 | 75 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 5 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 10 | ||
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest