Dersin Adı | Bitirme Tezi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 494 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, tasarım disiplininde bilimsel araştırma bilgisi ve becerisine sahip olmalarını hedefler. Öğrencilerin araştırma yazısı yazabilmesiyle akademik ortamda da iletişim becerilerine sahip olmalarını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste tasarım disiplini kapsamında bilimsel araştırma ele alınmaktadır; öğrencilerin kendilerinin belirlediği konular üzerinde araştırma yapmaları ve bir araştırma yazısı yazmaları beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Organizasyon: Öğrencilerin ilgili öğretim elemanlarına dağıtımı | Yok |
2 | Öğrenciler ile görüşme ve Ara sınav-1’in verilmesi | Ara sınav-1: “ARAŞTIRMA SORUSU”; “BAŞLIK”; “ANAHTAR KELİMELER”; “İÇİNDEKİLER”; “LİTERATÜR TARAMASI (ilgili, tarihsel, benzer vb. araştırmaların sunulması ve kritiği)”; “METODOLOJİ (kullanılan araştırma yöntemleri ve bunların doğrulanması-gerekçelendirilmesi)”; “METODUN UYGULANMASI (VERİLERİN TOPLANMASI)” |
3 | Öğrenciler ile görüşme | Literatür tarama |
4 | Öğrenciler ile görüşme | Literatür tarama kısmının yazılması |
5 | Öğrenciler ile görüşme | Araştırma planlaması ve veri toplama |
6 | Öğrenciler ile görüşme | Araştırma planlaması ve veri toplama |
7 | Ara sınav-1’in teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Ara sınav-2’nin verilmesi | Ara sınav-2: “VERİLERİN ANALİZİ ve SENTEZİ”; “SONUÇLAR ve TARTIŞMA”; “GİRİŞ-ÖZET (araştırma konusu-sorusu-amacı, araştırmanın doğrulanması-gerekçelendirilmesi, araştırma yöntemleri ve bu yöntemlerin araştırma sorusu-amacına katkısı)” |
8 | Öğrenciler ile görüşme | Verilerin analizi, değerlendirme ve yazım |
9 | Öğrenciler ile görüşme | Verilerin analizi, değerlendirme ve yazım |
10 | Öğrenciler ile görüşme | Verilerin analizi, değerlendirme ve yazım |
11 | Öğrenciler ile görüşme | Verilerin analizi, değerlendirme ve yazım |
12 | Ara sınav-2’nin teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Sunum’un verilmesi | Sunum: Tüm araştırma yazısının gözden geçirilerek tekrar yazılması |
13 | Öğrenciler ile görüşme | Sonuçların değerlendirilmesi, tezin tamamlanması |
14 | Sunum | Sonuçların değerlendirilmesi, tezin tamamlanması |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Akademik dergiler (Design Studies, Design Issues, Journal of Design Research, Journal of Design History, International Journal of Design, the Design Journal vb.), kitaplar (üniversite kütüphaneleri: IEU, ITU, BILKENT, ODTU, SABANCI vb.), tezler (YÖK web sayfası: www.yok.gov.tr), konferans/sempozyum bildiri kitapları, e-kaynaklar. Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. (2008) The Craft of Research, 3rd Edition, Chicago: the University of Chicago Press. Blaxter, L., Hughes, C., Tight, M. (1996) How to Research, Buckingham: Open University Press. Day, R. A. Çeviren: Altay, G. A. (2000) Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır, 5.Baskı, Ankara: TÜBİTAK yayınları. Vidana Tavaşoğlu, D., Albayrak, S., Arıman, S. (2013) Essentials of Research Paper Writing, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul. O’Leary, G. (2010) The Essential Guide to Doing Your Research Project, Sage Publications, London. Loraine Blaxter, Christina Hughes and Malcolm Tight (2010) How to Research, Open University Press/McGraww Hill, NY - USA. ÖNEMLİ NOT: 1) Her öğrenci kendi araştırma konusu üzerinde çalışır. Dönem boyunca, kendisine atanan öğretim elemanı ile randevulaşarak düzenli bir şekilde görüşmelere katılır. Öğrenciye dönem içinde 2 ara sınav ve 1 sunum verilir. 2) Görüşmelere katılım ve ara sınavların zamanında teslimi öğrencinin derse katılımı olarak değerlendirilir ve birlikte notlandırılır. 3) Öğrenci Sunum’da, araştırma yazısının formata göre düzenlenmiş son halini teslim eder. (Sistemli bir araştırma yapılması ve bu araştırmanın akademik bir dille belirli bir formatta yazılması, değerlendirme ölçütünün temelini oluşturur. Değerlendirme sırasında öğrencilerden düzgün İngilizce kullanımı beklenmektedir. Devamlılık zorunludur. Görüşmelere zamanında gelmek önemlidir. Ara sınav teslimlerini zamanında yapmak önemlidir; geç teslimler bir hafta içerisinde kabul edilir ve notu %20'e kadar düşürülür). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 80 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 16 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest