Dersin Adı | Ürün Fotoğrafçılığı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 420 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin ürün tasarım becerilerini fotoğrafla uygulamalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Oluşturulan ürünlerin ve tasarımların fotoğraflarının çekilerek sunuma uygun hale getirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ürün fotoğrafı nedir ve kullanımı | John BERGER –Görme Biçimleri Kitabı |
2 | Ticari amaç ile reklam sektöründe ürün fotoğrafı kullanımı ve dünyadan örnekler. | Osman Ürper,Dijital Teknoloji ÇAĞINDA Reklam FOTOĞRAFÇILIĞI |
3 | Ürün fotoğrafı çekimi Hazırlığı | Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf |
4 | Ürün fotoğrafı çekimi ve ışıklandırma | Stüdyo Tipi Paraflash ve Poz ölçüm Cihazının Eğitimi |
5 | Stüdyoda Ürün fotoğrafı çekimi ve kompozisyon | Fotoğraf Makinası ve Lenslerin Eğitimi |
6 | Dijital müdahale metodları ve foto-illüstrasyon | Photoshop, Aperture ve Lightroom Programlarının Eğitimi |
7 | Üç boyutlu ürünlerin çekimi | Stillife Masa Çalışması |
8 | Dış mekanda kurgusal fotoğraf uygulaması | Çekim |
9 | Plastik yüzeyli ürünlerin çekimi | Çekim |
10 | Metal yüzeyli Ürünlerin çekimi | Çekim |
11 | Ahşap yüzeyli ürünlerin çekimi | Çekim |
12 | Sıvı ve cam ürünlerin çekimi | Stillife Masa Çalışması |
13 | Kullanılan ekipmanın sonuca etkisi ve doğru ekipman seçimi | Fotoğraf üretiminin bir araç ve görsel dil olarak uygulanması |
14 | Ürün ve Model Birlikteliği | Metin ve fotoğrafın bir arada kullanıldığında anlam ve biçime etkisi |
15 | Sıcak Işık ve Farklı Renk ısısındaki Işıkların Ürün çekiminde Kullanımı | Anlamlandırma pratiği olarak baskı çalışması. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Dersi veren öğretim elemanının ders web dosyası üzerinden paylaştığı derleme, makale ve sunumlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özer KANBUROĞLU, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004, ISBN: 975-468-459-6 -Özer KANBUROĞLU, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-789-7 -Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007, ISBN: 978-975-468-706-4 -Özer KANBUROĞLU, 100 Soruda Dijital Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-862-7 -Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6 -Osman Ürper,Dijital Teknoloji ÇAĞINDA Reklam FOTOĞRAFÇILIĞI, Say Yayınları, İstanbul, 2012, ISBN: 978-975-605-02-0096-6 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest