Dersin Adı | Fantastik Tasarım İlüstrasyonu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 400 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin güzel sanatlar ve tasarım yeteneklerini, geleneksel yöntemlerle ve bilgisayar kullanarak, fantastik illüstrasyonlar için uygulamalarını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin geleneksel güzel sanatlar yeteneklerinin, dijital ortamda kullanmaları ve oluşturulan görselleri fantastik illüstrasyonlar haline getirmeleri sağlanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Fantastic illustrasyon nedir? | Yok |
2 | Canlı çizim teknikleri | Yok |
3 | Canlı boyama teknikleri | Yok |
4 | Bilgisayar ortamında çizim ve boyama | Yok |
5 | Geleneksel ve dijital yöntemler kullanarak konsept illustrasyonları oluşturma | Yok |
6 | Çizim ve dijital tekniklerle robot tasarımı illustrasyonu | Yok |
7 | Çizim ve dijital tekniklerle robot tasarımı illustrasyonu | Yok |
8 | Çizim ve dijital tekniklerle robot tasarımı illustrasyonu | Yok |
9 | Fotoğraflarla fantastik illustrasyon oluşturma | Yok |
10 | Fotoğraflarla fantastik illustrasyon oluşturma | Yok |
11 | Fotoğraflarla fantastik illustrasyon oluşturma | Yok |
12 | Serbest proje | Yok |
13 | Serbest proje | Yok |
14 | Projelerin final versiyonlarını tamamlamak | Yok |
15 | Sene sonu projesi teslimi | Sunumlar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Ders dışında proje çalışmalarının devam etmesi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| ||||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| ||||||
5 |
| ||||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| ||||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest