Dersin Adı | Biyomalzemeler: Canlı Sistemler ile Tasarlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 380 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile biyolojik bir sistemde biçimi neyin, nasıl etkilediğinin anlaşılması; biçimi şekillendirerek yönlendiren araçların ve yöntemlerin bulunması; biyolojik sistemler ile yeni biçimlerin tasarlanması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması. Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı / Laboratuvar kuralları ve ders gereçleri tanıtımı | Yok |
2 | Biyolojik sistem: Konsept ve tanımlar. Sunulan sistemlerde biçim vermeyi etkileyen yönlendirilebilir sistemlerin ve aracılarının tanımlanması / Proje ödevlerinin tanımlanması. | Araştırma ve ödevler için tasarım konseptinin tanımlanması |
3 | Yabancı etkenlerin aktiviteleri ve biçim verme arasındaki korelasyon: geometriler, renkler, desenler vb. / Bakteri boyama ön hazırlıkları. | Sunum ve grup araştırmaları. Sınıf içi fikir jimnastiği |
4 | Bakterilerin sınıflandırılması ve renk özellikleri / Bakteri boyama | Bilgisayar çizimleri ve günlük |
5 | Bakteri dokusu ile 2 boyutlu yüzey çalışması | Bilgisayar çizimleri ve günlük |
6 | Bakteri dokusu ile 2 boyutlu yüzey çalışması devamı | Bilgisayar çizimleri ve günlük / Araştırma |
7 | Canlı sistemler ile çalışırken gözetilen etik ve ontoloji / Bakteri dokusu ile 2 boyutlu yüzey çalışması sonu | El çizimleri ve günlük |
8 | Proje sunumları | Sunum / Simülasyon Biyolojik sistemlerin yönlendirilmesi ve beklenen sonuçlar |
9 | 3 Boyutlu cisim çalışması: Mantarların özellikleri ve gıda uygulamaları / Tasarım - Kalıp Geliştirme | El çizimleri ve günlük |
10 | Tasarlanan kalıplarda mantar üretimi başlangıcı | El çizimleri ve günlük |
11 | Tasarlanan kalıplarda mantar üretimi devamı | Ödev teslimi |
12 | Yeni gıda deneyimi tasarımı | El çizimleri ve günlük |
13 | İmkansızın aranması – Senaryo yaratılması / Tasarım - Kalıp Geliştirme | El çizimleri ve günlük |
14 | Tasarım - Kalıp Geliştirme | El çizimleri ve günlük + ödev teslimi |
15 | Proje teslimi ve sunumu | Projenin anlaşılması ve sunulması için gerekli tüm malzemeler |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Eğitmenin notları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Munari, Bruno. Design as Art. Translated by Patrick Creagh. London: Penguin Books, 2008. Thompson, D'Arcy Wentworth. On Growth and Form. Cambridge: Cambridge University Press, 1917. Simon, Herbert A. The Sciences of the Artificial: Massachusetts Instituite of Technology, 1996. Antonelli, Paola. Bio Design: Nature + Science + Creativity: Thames & Hudson Ltd, London 2012. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 4 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | 4 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 156 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| ||||||
5 |
| ||||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest