DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kil ve Alçı ile Gelişmiş Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 331
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin alçı model ve kalıp yardımıyla seramik ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazandırmayıı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Alçı malzemeyi tanıyarak alçı model ve kalıp yardımıyla işlevsel seramik ürünler yapabilecektir.
  • Alçı malzeme kullanarak modelleme ve kalıp yapımını uygulayabilecektir.
  • Farklı malzemeler ve alternatif üretim biçimleri ile çalışabilecektir.
  • Seramik malzeme ile tasarım yapabilecek teknik bilgi ve beceri geliştirebilecektir.
  • Endüstriyel seramik alanında özgün tasarımlar üretebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin model ve kalıp kullanarak kil malzeme ile endüstriyel anlamda seramik ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefleyen bir derstir. Eskiz aşamasından başlayarak işlevsel bir seramik ürün üretimi için, alçı veya kil model hazırlama, tek veya çok parçalı kalıp yapımı, döküm veya baskı yöntemi ile kalıp içinde şekillendirme aşamaları uygulanarak öğrenilir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Endüstriyel Seramik Tasarımının gelişimine ait örneklerle dersin tanıtımı MIDGLEY,Barry(1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
2 Örneklerle Kalıpla Biçimlendirme Yöntemine giriş MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
3 Alçı kalıp Tipleri; Alçı ile modelleme ve kalıp sunumu MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
4 Alçı hazırlanması ve modelleme yöntemleri MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
5 Proje: Rölyefli duvar karosu tasarım örneklerlerı MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
6 Proje: Rölyefli duvar karosu tasarımı MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.
7 Tek parçalı ve çok parçalı kalıplar Proje: Rölyefli duvar karosu tasarımı MARTIN, Andrew(2006). The essential guide to mold making slib casting, Lark Books.
8 Rölyefli duvar karosu tasarım örneklerlerı COLCLOUGH, John.(1999). Mould Making, Gentle Breeze Pub Co.
9 Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme HARBRIDGE,Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone.
10 Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone.
11 Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone.
12 Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone.
13 Çok parçalı kalıplar
14 Seramik tasarımcısı veya sanatçısı ile ilgili sunular
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Projelerin ve sunuların ve ödevlerin takdimi, tartışma, değerlendirme
Ders Kitabı

MIDGLEY, Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon.

Önerilen Okumalar/Materyaller

COLCLOUGH, John (1999). Mould Making, Gentle Breeze Pub Co.

HARBRIDGE, Michael (2003).Casting with clay, Publisher: Jone.

MARTIN, Andrew (2006).The essential guide to mould making slip casting, Lark Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
2
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
2
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
3
2
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
2
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
2
15
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest