Dersin Adı | Kil ve Alçı ile Gelişmiş Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 331 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin alçı model ve kalıp yardımıyla seramik ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazandırmayıı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin model ve kalıp kullanarak kil malzeme ile endüstriyel anlamda seramik ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefleyen bir derstir. Eskiz aşamasından başlayarak işlevsel bir seramik ürün üretimi için, alçı veya kil model hazırlama, tek veya çok parçalı kalıp yapımı, döküm veya baskı yöntemi ile kalıp içinde şekillendirme aşamaları uygulanarak öğrenilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Endüstriyel Seramik Tasarımının gelişimine ait örneklerle dersin tanıtımı | MIDGLEY,Barry(1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
2 | Örneklerle Kalıpla Biçimlendirme Yöntemine giriş | MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
3 | Alçı kalıp Tipleri; Alçı ile modelleme ve kalıp sunumu | MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
4 | Alçı hazırlanması ve modelleme yöntemleri | MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
5 | Proje: Rölyefli duvar karosu tasarım örneklerlerı | MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
6 | Proje: Rölyefli duvar karosu tasarımı | MIDGLEY,Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
7 | Tek parçalı ve çok parçalı kalıplar Proje: Rölyefli duvar karosu tasarımı | MARTIN, Andrew(2006). The essential guide to mold making slib casting, Lark Books. |
8 | Rölyefli duvar karosu tasarım örneklerlerı | COLCLOUGH, John.(1999). Mould Making, Gentle Breeze Pub Co. |
9 | Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme | HARBRIDGE,Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone. |
10 | Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme | HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone. |
11 | Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme | HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone. |
12 | Kilden rölyef duvar karosu prototipi modelleme | HARBRIDGE, Michael. (2003). Casting with clay, Publisher:Jone. |
13 | Çok parçalı kalıplar | |
14 | Seramik tasarımcısı veya sanatçısı ile ilgili sunular | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Projelerin ve sunuların ve ödevlerin takdimi, tartışma, değerlendirme |
Ders Kitabı | MIDGLEY, Barry (1982). Modeling and Ceramics: Techniques and Materials, Oxford: Phaidon. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | COLCLOUGH, John (1999). Mould Making, Gentle Breeze Pub Co. HARBRIDGE, Michael (2003).Casting with clay, Publisher: Jone. MARTIN, Andrew (2006).The essential guide to mould making slip casting, Lark Books. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | 2 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 2 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | 2 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 2 | 15 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest