Dersin Adı | Kil ve Alçı ile Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 330 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin alçı ve kil malzeme ile de üç boyutlu tasarımlar yapabilmesi; seramikten ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin kil malzeme ile nesne tasarlayabilme ve üretebilmesi ve seramik ürüne dönüştürebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefleyen bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Neolitik Dönemden Günümüze Seramik Sanatı tarihine ait örneklerle dersin tanıtımı. | PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları. |
2 | Seramikte Biçimlendirme yöntemlerine ait örneklerle tanıtım | PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları. |
3 | Seramik bünye çeşitlerinin tanımı; Kırmızı terra kotta, beyaz ve devetüyü çamurlar, pekişmiş bünye, porselen,, kemik porseleni, şamotlu çamurlar.. | Yok |
4 | Biçimlendirme Yöntemleri, biçim verme ve inşa; çamurun hazırlanması; yoğurma, hava alma.. | ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition. |
5 | Serbest elle biçimlendirme; çimdik yöntemiyle nesne örnekleri | ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition. |
6 | Serbest elle biçimlendirme ve bu yöntemle nesne yapımı projesi | Yok |
7 | Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne örnekleri | COBB, Sunshine (2018). Mastering Hand Building Techniques, tips and tricks for slabs, coils and more, Publisher: Voyageur Pres. |
8 | Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne yapımı | Yok |
9 | Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne örnekleri | SENTENCE, Bryan (2004). Ceramics a world guide to traditional techniques, Publisher: Thames & Hudson. |
10 | Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı ve yapımı örnekleri | ROBINSON, Jim- MARSH Ian (2010). Ceramic Handbook Slab Techniques, Publisher: American Ceramic Society-Copublisher A&C Black. |
11 | Örneklerle levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı | MINOGUE,Coll (2008).Slab-built ceramics, Publisher: Crowood Press |
12 | Örneklerle levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı | FIELDHOUSE, Murray (1952). Ceramic Skill books, Publisher: W.& G. Foyle Ltd. |
13 | Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı | Yok |
14 | Bir seramik tasarımcısıveya sanatçısı ile lgili sunular | Yok |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Projeler, sunular ve ödevler ile ilgili tartışma ve değerlendirme |
Ders Kitabı | PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition. COBB, Sunshine (2018). Mastering Hand Building Techniques, tips and tricks for slabs, coils and more, Publisher: Voyageur Pres. FIELDHOUSE, Murray (1952). Ceramic Skill books, Publisher: W.& G. Foyle Ltd. MINOGUE,Coll(2008).Slab-built ceramics, Publisher: Crowood Press. PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabı Yayınları. ROBINSON, Jim- MARSH Ian (2010 ).Ceramic Handbook Slab Techniques, Publisher: American Ceramic Society-Copublisher A&C Black. SENTENCE, Bryan ( 2004 ). Ceramics a world guide to traditional techniques, Publisher: Thames & Hudson. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 5 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | 2 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 2 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 2 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 2 | 15 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| ||||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| ||||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest