DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kil ve Alçı ile Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 330
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin alçı ve kil malzeme ile de üç boyutlu tasarımlar yapabilmesi; seramikten ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kilin plastiklik özelliğinden yararlanarak elle şekillendirme yapabilecektir.
  • Öğrenci, farklı biçimlendirme yöntemlerini kullanarak seramikten nihai bir nesne elde edebilecektir.
  • Öğrenci, üç boyutlu tasarım malzemesi olarak kilin biçimlendirilmesi ile ilgili teknik bilgileri edinebilecektir.
  • Öğrenci, farklı malzemeler ve alternatif üretim biçimleri ile çalışabilecektir.
  • Öğrenci, seramik malzeme ile tasarım yapan bir tasarımcı ile ilgili ödev hazırlayarak tasarım bilgi ve kültürünü genişletebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin kil malzeme ile nesne tasarlayabilme ve üretebilmesi ve seramik ürüne dönüştürebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefleyen bir derstir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Neolitik Dönemden Günümüze Seramik Sanatı tarihine ait örneklerle dersin tanıtımı. PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları.
2 Seramikte Biçimlendirme yöntemlerine ait örneklerle tanıtım PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları.
3 Seramik bünye çeşitlerinin tanımı; Kırmızı terra kotta, beyaz ve devetüyü çamurlar, pekişmiş bünye, porselen,, kemik porseleni, şamotlu çamurlar.. Yok
4 Biçimlendirme Yöntemleri, biçim verme ve inşa; çamurun hazırlanması; yoğurma, hava alma.. ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition.
5 Serbest elle biçimlendirme; çimdik yöntemiyle nesne örnekleri ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition.
6 Serbest elle biçimlendirme ve bu yöntemle nesne yapımı projesi Yok
7 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne örnekleri COBB, Sunshine (2018). Mastering Hand Building Techniques, tips and tricks for slabs, coils and more, Publisher: Voyageur Pres.
8 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne yapımı Yok
9 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne örnekleri SENTENCE, Bryan (2004). Ceramics a world guide to traditional techniques, Publisher: Thames & Hudson.
10 Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı ve yapımı örnekleri ROBINSON, Jim- MARSH Ian (2010). Ceramic Handbook Slab Techniques, Publisher: American Ceramic Society-Copublisher A&C Black.
11 Örneklerle levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı MINOGUE,Coll (2008).Slab-built ceramics, Publisher: Crowood Press
12 Örneklerle levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı FIELDHOUSE, Murray (1952). Ceramic Skill books, Publisher: W.& G. Foyle Ltd.
13 Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı Yok
14 Bir seramik tasarımcısıveya sanatçısı ile lgili sunular Yok
15 Dersin gözden geçirilmesi Yok
16 Projeler, sunular ve ödevler ile ilgili tartışma ve değerlendirme
Ders Kitabı

PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim ÇİZER, Karakalem Kitabevi Yayınları.

Önerilen Okumalar/Materyaller

ATKIN, Jacqui (2005).Handbuilt Pottery Techniques Revealed, Publisher: Barron's Educational Series First Edition.

COBB, Sunshine (2018). Mastering Hand Building Techniques, tips and tricks for slabs, coils and more, Publisher: Voyageur Pres.

FIELDHOUSE, Murray (1952). Ceramic Skill books, Publisher: W.& G. Foyle Ltd.

MINOGUE,Coll(2008).Slab-built ceramics, Publisher: Crowood Press.

PETERSON, Susan (2009). Working With Clay, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabı Yayınları.

ROBINSON, Jim- MARSH Ian (2010 ).Ceramic Handbook Slab Techniques, Publisher: American Ceramic Society-Copublisher A&C Black.

SENTENCE, Bryan ( 2004 ). Ceramics a world guide to traditional techniques, Publisher: Thames & Hudson.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
2
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
2
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
3
2
6
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
2
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
2
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest