Dersin Adı | Ürün Tasarım Stüdyosu III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 303 | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstriyel tasarım pratiği hakkındaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır. Bu amaçla; sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamların göz önüne alındığı bir veya birden fazla proje yapılacaktır. Öğrenciler, tasarım odaklı iş stratejileri geliştirmede ileri düzeyde malzeme ve görsel kültür öğelerinden yararlanmayı keşfedeceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; ürün, hizmet ve sisteme dair tasarım problemlerinin belirli yönlerine ilişkin ileri tasarım süreçlerini ele alan bir ya da daha fazla tasarım projesinden oluşur. Öğrenciler konsept ürünlerinin ikna edici sanal modellerini ve görsel prezantasyonlarını üretirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Açıklama: Dersin hedefleri ve yapısı. Tartışma ve Sunum: Cumulus 2020 Araştırma - Gruplar | Syllabus. Konsept tartışmaları. |
2 | Araştırma - Gruplar | Masabaşı araştırma sonuçları |
3 | KÜÇÜK SINAV: Araştırma projesi teslimi. Pin-up ve değerlendirme Oturum: Proje şartnamesi (Ürünler&Konseptler/Sorunlar) Ödev: Masabaşı araştırma. | Konsept sistem/ürünler. Araştırma Proje Teslimi ve Sunumu. |
4 | PSS ve Problem Seçimi PSS ve Seçilen Konseptler/Sorunlar İlişkisi | Masabaşı araştırma sonuçları |
5 | Alan araştırması SUNUM/TESLİM 1: Tasarım Konsept Fikirleri (3 adet) | Tasarım fikri eskizleri/Teknik sınırlayıcılar |
6 | Geliştirilmiş Konsept Fikirler + Konsept Taslakları Teknik Brief ve Şemalar | Tasarım fikri eskizleri/Teknik sınırlayıcılar |
7 | ARA SINAV: JURİ 1. | JÜRİ 1 Teslimi: 1. Masabaşı ve alan araştırması sonuçları (Poster). 2. 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve final şemalar |
8 | Tasarım Geliştirme. | Duyurulan teslim malzemeleri |
9 | İleri Tasarım Geliştirme. SUNUM/TESLİM 2: 3 boyutlu model | Ürün önerisi sunumları |
10 | İyileştirilmiş Ürün ve Ürün Kimliği. 3 boyutlu model | Duyurulan teslim malzemeleri |
11 | 3 boyutlu katı model. | Duyurulan teslim malzemeleri |
12 | ARA SINAV: JÜRİ 2. | JÜRİ 2 Teslimi: 1. Tasarım Süreci. 2. 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model |
13 | 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve revizyonlar. | Duyurulan teslim malzemeleri |
14 | 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve Ürün Kimliği. | Duyurulan teslim malzemeleri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Duyurulan teslim malzemeleri |
16 | Final Haftası (Kesin Tarih Duyurulacak) PROJE TESLİMİ VE SUNUMU. | Duyurulan PROJE teslim malzemeleri |
Ders Kitabı | Yok / NA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bruce, Margaret and J R Bessant ( 2002). Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall. Cagan, J. and Vogel, C.M. (2001). Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval, FT Press. Kahn, K.B. (2004). The PDMA Handbook of New Product Development, 2nd Ed., Wiley. Keinonen, T. and Roope T. ( 2006). Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer. Kelley, T. and Littman, J. (2001). The Art of Innovation: Lessons in Creativity From IDEO, America\'s Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday. Press, M. & Cooper, R. (2003) The Design Experience: The Role of Design and Designers in the TwentyFirst Century. Aldershot: Ashgate. Schifferstein, H and Paul, Hekkert (2008) Product Experience. San Diego, CA: Elsevier. Squires, S. and Byrne B. (2002) Creating Breakthrough Ideas: The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey. Stanton, N.( 2005). Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press. Van der Heijden, K. ( 2005). Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons. Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to ComeHow Ordinary People Create Extraordinary Products, Wharton School Publishing, New Jersey. Walsh, V., Roy, R., Bruce, M. and Potter, S. (1992). Winning by Design, Technology, Product Design and International Competitiveness, Oxford, Basil Blackwell. Zaltman, G. (2003) How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market, Harvard Business Press. Dergi Referansları; Business Week, Design Issues, Design Management , Journal, Harvard Business Review, International Journal of Design. Web Referansları; www.dmi.org, www.designmanagementeurope.com, www.designinbusiness.com, www.businessweek.com, www.designcouncil.org, www.aiga.org. Textbooks, journal articles and other sources, that apply to the specific design problem that is set on the occasion, will be specified as necessary |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 23 | |
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 24 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 270 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest