DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Ürün Tasarım Stüdyosu III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 303
Güz
2
6
5
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstriyel tasarım pratiği hakkındaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır. Bu amaçla; sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamların göz önüne alındığı bir veya birden fazla proje yapılacaktır. Öğrenciler, tasarım odaklı iş stratejileri geliştirmede ileri düzeyde malzeme ve görsel kültür öğelerinden yararlanmayı keşfedeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kendilerine sunulan tasarım problemlerine ilişkin temel ve ileri tasarım yöntemlerini ve yaratıcılık tekniklerini kullanabilecektir.
  • Öğrenci, ürün/servis fırsatları belirleme gibi yollarla endüstriyel tasarımı, organizasyonlarda rekabet avantajını sağlayan temel bileşenlerden biri olarak uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, kendisine sunulan tasarım problemlerine ilişkin bilgiye ulaşıp yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, kullanıcı ihtiyaçlarını tasarım problemine dönüştürebilecektir.
  • Öğrenci, tanımlanmış problemler üzerinden fikir geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım konsept ve süreçlerini etkili bir biçimde sözlü ve yazılı olarak sunabilecektir.
  • Öğrenci, serbest el, 3 boyutlu bilgisayar modelleme ve prezentasyon tekniklerini kullanıp geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, fikir paylaşımı ve grup çalışması konularındaki yeni teknikleri uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; ürün, hizmet ve sisteme dair tasarım problemlerinin belirli yönlerine ilişkin ileri tasarım süreçlerini ele alan bir ya da daha fazla tasarım projesinden oluşur. Öğrenciler konsept ürünlerinin ikna edici sanal modellerini ve görsel prezantasyonlarını üretirler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Açıklama: Dersin hedefleri ve yapısı. Tartışma ve Sunum: Cumulus 2020 Araştırma - Gruplar Syllabus. Konsept tartışmaları.
2 Araştırma - Gruplar Masabaşı araştırma sonuçları
3 KÜÇÜK SINAV: Araştırma projesi teslimi. Pin-up ve değerlendirme Oturum: Proje şartnamesi (Ürünler&Konseptler/Sorunlar) Ödev: Masabaşı araştırma. Konsept sistem/ürünler. Araştırma Proje Teslimi ve Sunumu.
4 PSS ve Problem Seçimi PSS ve Seçilen Konseptler/Sorunlar İlişkisi Masabaşı araştırma sonuçları
5 Alan araştırması SUNUM/TESLİM 1: Tasarım Konsept Fikirleri (3 adet) Tasarım fikri eskizleri/Teknik sınırlayıcılar
6 Geliştirilmiş Konsept Fikirler + Konsept Taslakları Teknik Brief ve Şemalar Tasarım fikri eskizleri/Teknik sınırlayıcılar
7 ARA SINAV: JURİ 1. JÜRİ 1 Teslimi: 1. Masabaşı ve alan araştırması sonuçları (Poster). 2. 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve final şemalar
8 Tasarım Geliştirme. Duyurulan teslim malzemeleri
9 İleri Tasarım Geliştirme. SUNUM/TESLİM 2: 3 boyutlu model Ürün önerisi sunumları
10 İyileştirilmiş Ürün ve Ürün Kimliği. 3 boyutlu model Duyurulan teslim malzemeleri
11 3 boyutlu katı model. Duyurulan teslim malzemeleri
12 ARA SINAV: JÜRİ 2. JÜRİ 2 Teslimi: 1. Tasarım Süreci. 2. 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model
13 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve revizyonlar. Duyurulan teslim malzemeleri
14 3 boyutlu 1:1 gelişmiş katı model ve Ürün Kimliği. Duyurulan teslim malzemeleri
15 Dönemin gözden geçirilmesi Duyurulan teslim malzemeleri
16 Final Haftası (Kesin Tarih Duyurulacak) PROJE TESLİMİ VE SUNUMU. Duyurulan PROJE teslim malzemeleri
Ders Kitabı Yok / NA
Önerilen Okumalar/Materyaller Bruce, Margaret and J R Bessant ( 2002). Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall. Cagan, J. and Vogel, C.M. (2001). Creating Breakthrough Products: Innovation from Product Planning to Program Approval, FT Press. Kahn, K.B. (2004). The PDMA Handbook of New Product Development, 2nd Ed., Wiley. Keinonen, T. and Roope T. ( 2006). Product Concept Design: A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer. Kelley, T. and Littman, J. (2001). The Art of Innovation: Lessons in Creativity From IDEO, America\'s Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday. Press, M. & Cooper, R. (2003) The Design Experience: The Role of Design and Designers in the TwentyFirst Century. Aldershot: Ashgate. Schifferstein, H and Paul, Hekkert (2008) Product Experience. San Diego, CA: Elsevier. Squires, S. and Byrne B. (2002) Creating Breakthrough Ideas: The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey. Stanton, N.( 2005). Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press. Van der Heijden, K. ( 2005). Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons. Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to ComeHow Ordinary People Create Extraordinary Products, Wharton School Publishing, New Jersey. Walsh, V., Roy, R., Bruce, M. and Potter, S. (1992). Winning by Design, Technology, Product Design and International Competitiveness, Oxford, Basil Blackwell. Zaltman, G. (2003) How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market, Harvard Business Press. Dergi Referansları; Business Week, Design Issues, Design Management , Journal, Harvard Business Review, International Journal of Design. Web Referansları; www.dmi.org, www.designmanagementeurope.com, www.designinbusiness.com, www.businessweek.com, www.designcouncil.org, www.aiga.org. Textbooks, journal articles and other sources, that apply to the specific design problem that is set on the occasion, will be specified as necessary

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
23
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
24
Final Sınavı
    Toplam
270

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest