DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Endüstriyel Tasarımda Çağdaş Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 302
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders endüstriyel tasarımda robotik temel konularını Ardunyo mikro denetleyici sistemini kullanarak analiz edilmesini ve uygulanmasını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, basit makineler yaratarak Ardunio mikro kontrol sistemini tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, temel kullanım anlayışı, terminolojisi ve Ardunio’nun potensiyelleri ile başlangıç düzeyinde, bu sistem ile düşünüp, bu sistemi temel robotik aracı olarak kullanabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve teknoloji alanlarında uygulamaları birleştiren disiplinlerarası bir yaklaşım ile yaratıcı uygulamalar yapabileceklerdir.
  • Öğrenci, Endüstriyel tasarım için farklı robotik stratejileri geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenci, sensör temelli temel hesaplama sistemi yaratmak için temel becerilerini geliştirebilecek, ve bu becerilerini basit interaktif projeler yaparak geliştirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders microkontrol sistemini kullanarak, endüstriyel tasarımda robotik tekniğinin ve tasarımının temellerini analiz edip, kullanmayı hedefler. Bu ders kapsamında öğretilen beceri ve kavramlar, sanat ve teknoloji alanlarında uygulamaları birleştiren disiplinlerarası bir yaklaşım ile yaratıcı uygulamaları geliştirecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı, Robotik temelleri; Ardunio. Mikrodenetleyici ve gömülü hesaplama. Ders anahat ve beklentileri. Yok
2 Mikrodenetleyici nedir? EX1 Proje örneklerinin anlatılması Ardunio kullanım olasılıkları ve sınırları Temel kavramlar Yok
3 Teknik eğitim / EX2 Yok
4 Ardunio sisteminin kullanılması / EX3 1. Arduino IDE çalışma sistemi, basit bir programın yüklenmesi. 2. Blink Programının çalıştırılması, LED. 3. Basit zamansal bir örgü kurulması, zamansal ve dijital çıktılar, kopyala yapıştır programlama sistemi Yok
5 Arduni Programlama hakkında genel bir bakış. EX4 1. Program simgelemi, değişkenler, fonksiyonlar, denetleyici akışı, Ardunio Program notation: variables, functions, control flow, Arduino temelleri. 2. Program değişkenleri kavramı/ EX4 Yok
6 Ardunio Programlama / EX5 Yok
7 Ardunio Programlama / EX6 Yok
8 Ek Operasyonlar/ EX7 Yok
9 Ara Sınav Yok
10 Proje fikri geliştirme: girdi ve çıktı haritalama / EX8 Yok
11 Proje fikri geliştirme / EX9 Yok
12 Proje geliştirme / EX10 Yok
13 Proje geliştirme / EX11a Yok
14 Proje geliştirme / EX11b Yok
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Yok
16 Final Proje Sınavı Yok
Ders Kitabı

Power point ders sunuşları

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ardunio, Erdal Delebe, Kodlab, 2017. 

Ardunio Cookbook, Michael Margolis, O’Reilly Media, 2011

www.ardunio.cc, www.robotistan.com/arduino‎, https://juniorfall.files.wordpress.com/2011/11/arduino-cookbook.pdf

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
20
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest