Dersin Adı | Endüstriyel Tasarımda Çağdaş Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 302 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders endüstriyel tasarımda robotik temel konularını Ardunyo mikro denetleyici sistemini kullanarak analiz edilmesini ve uygulanmasını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders microkontrol sistemini kullanarak, endüstriyel tasarımda robotik tekniğinin ve tasarımının temellerini analiz edip, kullanmayı hedefler. Bu ders kapsamında öğretilen beceri ve kavramlar, sanat ve teknoloji alanlarında uygulamaları birleştiren disiplinlerarası bir yaklaşım ile yaratıcı uygulamaları geliştirecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı, Robotik temelleri; Ardunio. Mikrodenetleyici ve gömülü hesaplama. Ders anahat ve beklentileri. | Yok |
2 | Mikrodenetleyici nedir? EX1 Proje örneklerinin anlatılması Ardunio kullanım olasılıkları ve sınırları Temel kavramlar | Yok |
3 | Teknik eğitim / EX2 | Yok |
4 | Ardunio sisteminin kullanılması / EX3 1. Arduino IDE çalışma sistemi, basit bir programın yüklenmesi. 2. Blink Programının çalıştırılması, LED. 3. Basit zamansal bir örgü kurulması, zamansal ve dijital çıktılar, kopyala yapıştır programlama sistemi | Yok |
5 | Arduni Programlama hakkında genel bir bakış. EX4 1. Program simgelemi, değişkenler, fonksiyonlar, denetleyici akışı, Ardunio Program notation: variables, functions, control flow, Arduino temelleri. 2. Program değişkenleri kavramı/ EX4 | Yok |
6 | Ardunio Programlama / EX5 | Yok |
7 | Ardunio Programlama / EX6 | Yok |
8 | Ek Operasyonlar/ EX7 | Yok |
9 | Ara Sınav | Yok |
10 | Proje fikri geliştirme: girdi ve çıktı haritalama / EX8 | Yok |
11 | Proje fikri geliştirme / EX9 | Yok |
12 | Proje geliştirme / EX10 | Yok |
13 | Proje geliştirme / EX11a | Yok |
14 | Proje geliştirme / EX11b | Yok |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Yok |
16 | Final Proje Sınavı | Yok |
Ders Kitabı | Power point ders sunuşları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ardunio, Erdal Delebe, Kodlab, 2017. Ardunio Cookbook, Michael Margolis, O’Reilly Media, 2011 www.ardunio.cc, www.robotistan.com/arduino, https://juniorfall.files.wordpress.com/2011/11/arduino-cookbook.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| ||||||
3 |
| ||||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest