Dersin Adı | İnsan Faktörleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 205 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İnsan faktörleri ile ilgili temel terim ve kavramları tanıtmak; Ergonomik tasarım ile ilgili bazı anahtar konuları öğretmek; Antropometrik, biyomekanik ve fizyolojik ilkeleri tanıtmak ve bunların insan sağlığı, güvenliği ve genel olarak performansa etkisini irdelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders insan kaynakları ile ilgili temel ilkeleri işler. Antropometrik, biyomekanik, fizyolojik, psikolojik ilkelerin ürün tasarımındaki yerini anlatır ve bu ilkelerin ürünlere uygulanmasına yardımcı olur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Faktörlerine Giriş | 1. Bölüm (Dul and Weredmeester) |
2 | Antropometri | 2. Bölüm |
3 | Biyomekanik & Kas-İskelet Sistemi | 2. Bölüm |
4 | Biyomekanik Duruş & Hareket | 2. Bölüm |
5 | İş Fizyolojisi | 2. Bölüm |
6 | Denetim konsol ve arayüzleri | 3. Bölüm |
7 | Proje Sunumları | İlk sonuçlar sunulacaktır |
8 | Ara Sınav | İşlenmiş tüm konular |
9 | El aletleri tasarımı | Powerpoint sunumları |
10 | Ara Sınav | İşlenmiş tüm konular |
11 | El aletleri tasarımı – uygulama ve gözlem | Dilediğiniz bir sebze soyucu ve yanında meyve veya sebzeyi getirin (patates, elma, havuç vb.) |
12 | Güvenli Ürün Tasarımı | Powerpoint sunumları |
13 | Çevresel Etkenler: Gürültü/Titreşim | 4. Bölüm |
14 | Dönemin değerlendirilmesi | Powerpoint sunumları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları & Powerpoint sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jan Dul and Bernard Weerdmeester, Ergonomics for Beginners, 3rd Edition, Taylor&Francis (2008) N. Stanton (ed.), Human Factors in Consumer Products, ed. N. Stanton, CRC Taylor&Francis, 2004 W.S. Green and P.W. Jordan (eds.), Human Factors in Product Design, CRC Taylor&Francis, 1999 M.S. Sanders, E.J. McCormick, Human Factors in Engineering and Design, New York: McGrawHill, 1993A.R. Tilley ; The Measure of Man and Woman : Human Factors in Design, New York : John Wiley & Sons, 2002Handbook of human factors and ergonomics, edited by G. Salvendy, Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2006 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 5 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 8 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | ||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| ||||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest