DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Endüstrisinde Markalaşma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 304
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, pazarlama ve marka yönetimi alanlarındaki bilgilerini geliştirmelerini, uygulamaya geçirmelerini, iş süreçlerine marka ve pazarlama yönetimi perspektifinden bakabilme becerilerine sahip olmalarını sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci marka yönetimi alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olacak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilecektir.
  • Öğrenci marka yönetimi alanındaki kavram ve kuramları anlayabilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci nicel ve nitel verilerle desteklenen marka yönetimi ve pazarlama kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
  • Öğrenci marka yönetimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Öğrenci karmaşık ve sürekli değişen bir dünyada marka yönetimi konularını ve eğilimlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve öngörebilecektir.
  • Öğrenci edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilecek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders tasarim sektorunu baz alarak ogrencilerin bir isletme bakis acisiyla bilimsel arastirma metodlarini kullanarak marka yaratmayi, markalasmanin onemini ve nasil korunacagini pazar arastirmalariyla, yazilan makalelerle ve bir sirket ele alinarak yapilan marka arastirma/yaratma projesini kapsar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giris. Marka yonetimi nedir?
2 Markalar ve firmalar. Genel bakis. PESTEL ve SWOT Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
3 Ürün yönetimi ve marka yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve görev tanımları Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
4 Marka konumlandirma, marka kimligi ve hedefleri. Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
5 Kreatif veri hazırlamak ve kullanmak Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
6 Marka yönetiminde strateji oluşturmak ve bu stratejileri günlük iş süreçlerinde uygulamak Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
7 Bir şirketin stratejik denetlenmesine yönelik dönem projesinin verilmesi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
8 Proje yönetimi ve kanal yönetimi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
9 Müşteri ilişkileri yönetimi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
10 Ara Sınav
11 4 P ve önemi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
12 Pazar araştırması yönetimi ve pazar araştırması sonuçları dorultusunda strateji geliştirme Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
13 Inovasyon, inovasyonun önemi ve süreç adımları, vaka sunumu Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
14 Donem sunumlarina hazirlik Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
15 Donem sonu sunumlari
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders notu yoktur. Gerekli görülen makale, dergi vb. yayınlar derste anons edilir.
Önerilen Okumalar/Materyaller Akademik kitaplar, dergiler, ekitaplar, tezler. Önerilen bazı kitap ve dergiler: Strategic Brand Management, Kevin Lane Keller; Brand Failures, Matt Haig; Business Week; The Economist; Marketing Türkiye Web siteleri: www.brandchannel.com Üniversite kütüphaneleri: IEU, ITU, BILKENT, ODTU, vb. Konferans, sempozyum bildiri kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest