DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Yarışması Projesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 300
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri tasarım yarışmalarının farklı yönleri (yasal sınırlamalar, teknik yönler, gibi) hakkında bilgilendirerek ders kapsamında en az 1 ulusal ve 1 uluslararası yarışmaya katılmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, tasarım yarışması şartnamelerini yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, yarışma şartnamelerinde belirtilen ve tasarımı doğrudan ilgilendiren kavram ve kuralları belirleyebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım fikirlerini yarışmalardada belirtilen şekilde gösterebilecektir.
  • Öğrenci, yarışmaların son katılm tarihini göz önünde bulundurarak zaman planlaması yapabilecektir.
  • Öğrenci, ürün tasarımını yarışmayı düzenleyen kurumun kurumsal kimliği ve diğer ürünleri ile ilişkilendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders uygulamalı olarak yarışma projelerinde şartname okumayı, tasarım sunma kriterlerini, yasal boyutları yorumlayabilmeyi ve tasarımı şartname uyarınca sunuşa hazır hale getirmeyi içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Yok
2 Proje 1: Yarışma şartnamesinin incelenmesi Konsept geliştirme ve pazar araştırması
3 Proje 1: Konsept geliştirme Tasarım eskizleri
4 Proje 1: Ürün modelleme Tasarım eskizleri ve 3D ürün modelleme ve görselleştirme
5 Proje 1 TESLİM Proje sunum materyalleri
6 Proje 2: Konsept geliştirme Konsept geliştirme ve pazar araştırması
7 Proje 2: Konsept geliştirme Konsept geliştirme ve pazar araştırması
8 Proje 2: Konsept geliştirme Konsept geliştirme ve Tasarım eskizleri
9 Proje 2: Ürün geliştirme Tasarım eskizleri
10 Proje 2: Ürün geliştirme Tasarım eskizleri
11 Proje 2: Ürün modelleme Tasarım eskizleri ve 3D ürün modelleme ve görselleştirme
12 Proje 2: Ürün modelleme Tasarım eskizleri ve 3D ürün modelleme ve görselleştirme
13 Proje 2: Proje sunum malzemelerinin hazırlanması Proje sunum materyalleri
14 Proje 2 TESLİM Yok
15 Dönemin değerlendirilmesi Yok
16 Dönemin değerlendirilmesi Yok
Ders Kitabı Ders için tanımlanmış olan özel bir ders kaynağı yoktur. Ders sürecinde projeler ile ilgili görsel ve yazılı malzemeler dersi yürüten öğretim görevlisi tarafından öğrencilere iletilecektir.
Önerilen Okumalar/Materyaller

REFERENCES

tasarimyarismalari.com

dexigner.com

core77.com

designboom.com

competitions.org

designtaxi.com

designophy.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
1
9
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
17
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest