Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 104 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Farklı ortamlarda sunum tekniklerini tanıtmak; hem elle hem de bilgisayar desteğiyle çizerek fikirleri ifade etme becerisini geliştirmek ve her iki ortamın birlikteliğini vurgulamak; birinci dönem edinilen çizim dağarcığını geliştirmek; etkili stüdyo çalışma alışkanlıkları geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ARCH & ID: Giriş+ 3D Mobil Modelleme /// IAED: Giriş | ARCH & ID: 3D mobil uygulama ile 3D modelleme (ex.SDF 3d) /// IAED: Bir CAD programı ile aşina olmak |
2 | ARCH & ID: 3D Modeli Geliştirmek /// IAED: Plan I | ARCH & ID: Rhino /// IAED: Ölçek, çizgi kalınlığı, çizgi tipi, duvar tipi, merkez çizgi, tarama, etiketler, tefriş (bloklar), boyutlandırma, antet |
3 | ARCH & ID: 3D Modelleme /// IAED: Plan II | ARCH & ID: Rhino /// IAED: verili malzeme listesinden malzeme spesifikasyonu, pencere ve duvar tipleri/spesifikasyon, merdivenler, katlar |
4 | ARCH & ID: 3DModel (10X10) Baskı /// IAED: Kesit I | ARCH & ID: Rhino/ 3D Baskı /// IAED: Bir objenin kesiti ve çizim dili |
5 | ARCH & ID: Parametrik Modeleme /// IAED: Kesit II | ARCH & ID: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Bir mimari objenin kesiti ve ilhili sunum tenikleri |
6 | ARCH & ID: Parametrik Modeleme /// IAED: Plan ve Kesit Revizyonu | ARCH & ID: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Plan ve Kesit çizim dilinin revizyonu |
7 | ARCH & ID: SINAV 1 /// IAED: SINAV 1 | ARCH & ID: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: SINAV 1 |
8 | ARCH & ID: Teknik çizim /// IAED: Görünüş | ARCH & ID: Rhino/Grasshopper /// IAED: Mimari görünüş sunum teknikleri |
9 | ARCH & ID: CAD+Blog /// IAED: Semboller | ARCH & ID: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Ching, Francis D. K. Architecture: Form, Space, and Order. Ching, Francis /// IAED: CAD’de kullanılan 2D sembol ve işaretler |
10 | ARCH & ID: CAD /// IAED: Elektrik şemaları | ARCH & ID: CAD+Blog TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Elektrik Düzeni ve Semboller |
11 | ARCH & ID: CAD /// IAED: Tavan Planı | ARCH & ID: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Tavan planı sunum tekniklerine giriş |
12 | SINAV 2 | ARCH & ID: CAD |
13 | ARCH & ID: Sunum /// IAED: Çizim düzeni | ARCH & ID: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Mimari sunumlarda çizim düzeni |
14 | ARCH & ID: Sunum /// IAED: Peyzaj | ARCH & ID: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Peyzaj Sembolleri ve sunum tenikleri |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space, & order. Hoboken, N. J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0471752165 Ching, F. D. K. (2009). Architectural graphics. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470399118 Rhinoceros TUTORIALS: https://www.rhino3d.com/tutorials AutoCAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Adobe Illustrator TUTORIALS: https://helpx.adobe.com/illustrator/tutorials.html |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| ||||||
3 |
| ||||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest