DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Projesi Yönetimi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DM 401
Güz
2
4
4
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 1. İleri tasarım ve yenilik yönetimi modellerinin tecrübe edildiği bir grup projesiylesosyal/çevresel/evrensel duyarlılığa dayalı hizmet tasarımı projesi gerçekleştirmek 2. Bitirme projesine temel oluşturacak şekilde tasarıma dayalı girişimcilik olarak tanımlanabilir bir bireysel proje yoluyla tasarım projeleri ve bunlara dayalı iş modelleri geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, ileri tasarım ve yenilik yönetimi modellerinin tecrübe edildiği bir grup projesiyle sosyal/çevresel/evrensel duyarlılığa dayalı hizmet tasarımı projesi gerçekleştirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarıma dayalı girişimcilik olarak tanımlanabilir bir bireysel proje yoluyla tasarım projeleri ve bunlara dayalı iş modelleri geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, endüstriyel tasarımın tasarım yönetimi uzmanlık alanında edindiği kuramsal ve pratiğe dayalı bilgi, süreç ve yöntemleri, sosyal/çevresel/etik/evrensel konuları dikkate alarak çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım yönetimi araçlarını kullanarak tasarım problemlerini gözlemleme, derleme, analiz etme, bağlam ve koşulları ile birlikte tanımlayabilme ve bir sistem şeması çerçevesinde çözüm önerileri getirebilecektir.
  • Öğrenci, endüstriyel tasarım yönetimi uygulamasında; ekonomi, sosyal, çevresel faktörler gibi farklı öncelikleri dikkate alarak proje yönetebilecektir.
Ders Tanımı Endüstriyel tasarımın tasarım yönetimi uzmanlık alanında edindiği kuramsal ve pratiğe dayalı bilgi, süreç ve yöntemleri, sosyal/çevresel/etik/evrensel konuları dikkate alarak çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere bireysel ve grup çalışmasına dayalı iki proje üzerinde uygulayabilmek
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon: Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler Yok
2 Bireysel (Tasarıma Dayalı İş Modeli) ve ii) Grup (PSS) tasarım projelerinin tanımı ve organizasyonu - Proje 1. Grup Projesi (Ulaştırma) araştırması Okuma: Lojacono, Gabriella (with Zaccai, Gianfranco). “The Evolution of The Design-Inspired Enterprise, MIT Sloan Management Review; Spring 2004, Vol.45, Issue 3, p.75-79 / Araştırma
3 P1 Ulaştırma Araçları: Grup Projesi araştırması Araştırma
4 P1 Grup Projesi (Ulaştırma Araçları) Proje Geliştirme Tasarım problemleri için gözlem ve veri toplama. / Sunum: Kısa Film, Resimli Sunum
5 P1 Grup Projesi Proje Sunumları ve PushkaForum Teslimi . / P1 Bireysel Proje Teslimi ve Değerlendirme Sunum: Resimli Sunum / Gözlem ve veri değerlendirmesi + Brief oluşturma. / Araştırma
6 P2 Ulaştırma Tasarım Üretimi – Orijinal Marka Yönetimi – Orijinal Strateji Yönetimi İlkeleri. / P2 Sunum II Tasarım problemleri için gözlem ve Veri toplama. / Brief, Araştırma Sonuçları, Kısa Film, Resimli Sunum
7 P2 Sunum II / Kara ve Deniz Ulaştırma Tasarımında İlkeler. Brief, Araştırma Sonuçları, Kısa Film, Resimli Sunum / Gözlem ve veri değerlendirmesi + Brief oluşturma / Araştırma
8 Kara ve Deniz Ulaştırma Tasarımında Kurumsal Kimlik Yapısal Kimlik Geliştirme
9 Tasarım Yönetimi ve Girişimcilik Sistem Şeması Oluşturma
10 Tasarım Yönetimi ve Girişimcilik / P2 Final Jüri Sistem Şeması Oluşturma / Sistem Şeması/İş Modeli/ Tasarım 3D ve 2D/Sunum
11 P2 – Bilimpark: Ulaştırma Tasarım Yönetimi Projesi Kavramsal Gelişim I / Proje 2 Brief ÖN JÜRİ Araştırma / Brief Geliştirme
12 P2 Sunum I / P2 Planlama ve Gantt Chart Brief, Araştırma Sonuçları / Proje Zaman Çizelgesi ve Gantt
13 P2 Ön değerlendirme 2D Sunum çıktıları
14 3D Model Geliştirme ve Model Maket Üretimi Model Yapımı
15 3D Model Geliştirme ve Model Maket Üretimi Model Yapımı
16 Genel Değerlendirme ve Final Teslimleri. Proje 1 Teslim / Proje 2 Final Teslimi 2D+3D Sunum Çıktıları / Juri I’de teslim edilenlerin düzeltilerek tekrar teslimi / Brief, Araştırma dosyası, Sunum, Tasarım (3D ve 2D), Maket.
Ders Kitabı Perkins, Shel (2006). Talent Is Not Enough. Business Secrets for Designers, Peachpit Press+Instructor’s compilations and presentations for distribution and sharing in course web file.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Books & JournalsBorja de Mozota, Brigitte (2004). Design Management: Using Design to Build Brand Value and Cooperate Innovation. Allworth PressBoyle, Griff (2003), Design Project Management, AshgateDesign Discourse, Journal of Design History and Design Philosophy Design Management Journal, Design Management Institute, BostonFuller, R. Buckminster (1981), Critical Path, NY St. Martin’s PressKelley, Tom (2001). The Art of Innovation, DoubledayNeumeier, Marty (2006). ZAG: The Number One Strategy of HighPerformance Brands, Peachpit PressArticlesHeskett, John "The Economic Role of Industrial Design" The Role of Product Design in PostIndustrial Society (ed. Tevfik Balcıoğlu) , Ankara METU Faculty of Architecture Press, pp 77 92 Olson, Er,c M. (et al). “Managing Design for Competitive Advantage: A Process Approach” Design Management Journal, Vol 11, No. 4, Fall 2000, Design Management Institute, pp. 10 – 17Lojacono, Gabriella (with Zaccai, Gianfranco). “The Evolution of The DesignInspired Enterprise, MIT Sloan Management Review; Spring 2004, Vol.45, Issue 3, p.7579WebsitesUniversity of Cambridge, Innovation and Design Management Resources and Information: http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/ctm/idm/resources/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
45
Proje
2
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
6
96
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
8
Proje
2
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
-
    Toplam
230

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest