Dersin Adı | Tasarım Projesi Yönetimi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DM 401 | Güz | 2 | 4 | 4 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | 1. İleri tasarım ve yenilik yönetimi modellerinin tecrübe edildiği bir grup projesiylesosyal/çevresel/evrensel duyarlılığa dayalı hizmet tasarımı projesi gerçekleştirmek 2. Bitirme projesine temel oluşturacak şekilde tasarıma dayalı girişimcilik olarak tanımlanabilir bir bireysel proje yoluyla tasarım projeleri ve bunlara dayalı iş modelleri geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Endüstriyel tasarımın tasarım yönetimi uzmanlık alanında edindiği kuramsal ve pratiğe dayalı bilgi, süreç ve yöntemleri, sosyal/çevresel/etik/evrensel konuları dikkate alarak çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere bireysel ve grup çalışmasına dayalı iki proje üzerinde uygulayabilmek |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon: Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler | Yok |
2 | Bireysel (Tasarıma Dayalı İş Modeli) ve ii) Grup (PSS) tasarım projelerinin tanımı ve organizasyonu - Proje 1. Grup Projesi (Ulaştırma) araştırması | Okuma: Lojacono, Gabriella (with Zaccai, Gianfranco). “The Evolution of The Design-Inspired Enterprise, MIT Sloan Management Review; Spring 2004, Vol.45, Issue 3, p.75-79 / Araştırma |
3 | P1 Ulaştırma Araçları: Grup Projesi araştırması | Araştırma |
4 | P1 Grup Projesi (Ulaştırma Araçları) Proje Geliştirme | Tasarım problemleri için gözlem ve veri toplama. / Sunum: Kısa Film, Resimli Sunum |
5 | P1 Grup Projesi Proje Sunumları ve PushkaForum Teslimi . / P1 Bireysel Proje Teslimi ve Değerlendirme | Sunum: Resimli Sunum / Gözlem ve veri değerlendirmesi + Brief oluşturma. / Araştırma |
6 | P2 Ulaştırma Tasarım Üretimi – Orijinal Marka Yönetimi – Orijinal Strateji Yönetimi İlkeleri. / P2 Sunum II | Tasarım problemleri için gözlem ve Veri toplama. / Brief, Araştırma Sonuçları, Kısa Film, Resimli Sunum |
7 | P2 Sunum II / Kara ve Deniz Ulaştırma Tasarımında İlkeler. | Brief, Araştırma Sonuçları, Kısa Film, Resimli Sunum / Gözlem ve veri değerlendirmesi + Brief oluşturma / Araştırma |
8 | Kara ve Deniz Ulaştırma Tasarımında Kurumsal Kimlik | Yapısal Kimlik Geliştirme |
9 | Tasarım Yönetimi ve Girişimcilik | Sistem Şeması Oluşturma |
10 | Tasarım Yönetimi ve Girişimcilik / P2 Final Jüri | Sistem Şeması Oluşturma / Sistem Şeması/İş Modeli/ Tasarım 3D ve 2D/Sunum |
11 | P2 – Bilimpark: Ulaştırma Tasarım Yönetimi Projesi Kavramsal Gelişim I / Proje 2 Brief ÖN JÜRİ | Araştırma / Brief Geliştirme |
12 | P2 Sunum I / P2 Planlama ve Gantt Chart | Brief, Araştırma Sonuçları / Proje Zaman Çizelgesi ve Gantt |
13 | P2 Ön değerlendirme | 2D Sunum çıktıları |
14 | 3D Model Geliştirme ve Model Maket Üretimi | Model Yapımı |
15 | 3D Model Geliştirme ve Model Maket Üretimi | Model Yapımı |
16 | Genel Değerlendirme ve Final Teslimleri. Proje 1 Teslim / Proje 2 Final Teslimi | 2D+3D Sunum Çıktıları / Juri I’de teslim edilenlerin düzeltilerek tekrar teslimi / Brief, Araştırma dosyası, Sunum, Tasarım (3D ve 2D), Maket. |
Ders Kitabı | Perkins, Shel (2006). Talent Is Not Enough. Business Secrets for Designers, Peachpit Press+Instructor’s compilations and presentations for distribution and sharing in course web file. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Books & JournalsBorja de Mozota, Brigitte (2004). Design Management: Using Design to Build Brand Value and Cooperate Innovation. Allworth PressBoyle, Griff (2003), Design Project Management, AshgateDesign Discourse, Journal of Design History and Design Philosophy Design Management Journal, Design Management Institute, BostonFuller, R. Buckminster (1981), Critical Path, NY St. Martin’s PressKelley, Tom (2001). The Art of Innovation, DoubledayNeumeier, Marty (2006). ZAG: The Number One Strategy of HighPerformance Brands, Peachpit PressArticlesHeskett, John "The Economic Role of Industrial Design" The Role of Product Design in PostIndustrial Society (ed. Tevfik Balcıoğlu) , Ankara METU Faculty of Architecture Press, pp 77 92 Olson, Er,c M. (et al). “Managing Design for Competitive Advantage: A Process Approach” Design Management Journal, Vol 11, No. 4, Fall 2000, Design Management Institute, pp. 10 – 17Lojacono, Gabriella (with Zaccai, Gianfranco). “The Evolution of The DesignInspired Enterprise, MIT Sloan Management Review; Spring 2004, Vol.45, Issue 3, p.7579WebsitesUniversity of Cambridge, Innovation and Design Management Resources and Information: http://www.ifm.eng.cam.ac.uk/ctm/idm/resources/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 45 |
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 8 | |
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | - | |
Toplam | 230 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| ||||||
3 |
| X | |||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest