Dersin Adı | Tasarımda İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DM 300 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, çeşitli tasarım disiplinleri içerisinde iletişimin oynadığı rolü irdelemeyi amaçlar. Ayrıca, tasarımı, bilgi ve mesaj alışverişinin gerçekleştiği iletişimsel bir etkinlik olarak yeniden tariflemeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere tasarım etkinliğini iletişim perspektifi içinde değerlendirebilecekleri kavramsal araç ve çerçeveleri sağlamaktadır. Derslerde, okuma parçaları, belgesel film gösterimleri, tartışma başlıkları, sınıf içi egzersizleri ve kısa proje çalışmaları yoluyla tasarımda iletişim çalışmaları için gerekli başlıca fikir, kuram ve yöntemlerle öğrencileri tanıştırmak hedeflenmiştir. Derste benimsenen interdisipliner çerçeve, öğrencileri farklı tasarım alanları ve meslekler arasında yaratıcı bir diyaloğa sokmayı amaçlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Dünyada Tasarımın Durumu | Yok |
2 | Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım | Belirlenen okumalar (Flusser) |
3 | Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım | Belirlenen okumalar (Sterling) - Sınıf-İçi ödev |
4 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Seçilmiş görsellerin analizi (Hall) |
5 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Seçilmiş görsellerin analizi (Hall) - Görsel örneklerin toplanması ve yapımı |
6 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Belirlenen okuma (Fiske) - Ödev |
7 | İletişim Olarak Tasarım | Belirlenen okuma (Munari) - Sınıf-İçi çalışma |
8 | Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı | Belirlenen okumalar (Ware, Hadlaw) - Film gösterimi |
9 | Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı | Ödev |
10 | (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak | Belirlenen okuma (Barthes) - Film gösterimi |
11 | (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak | Belirlenen okumalar (Prown, Margolies) - Ödev |
12 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Belirlenen okuma (Messaris) |
13 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Belirlenen okumalar (Ehses, Buchanan) - Sınıf-İçi çalışma |
14 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Ödev - Film gösterimi |
15 | Projelerin Sunumu ve Değerlendirmesi | Sınıf-İçi çalışma - Proje |
16 | Dersin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sterling, Bruce. Shaping Things. Cambridge: The MIT Press, 2005.
Flusser, Vilem. The Shape of Things: A Philosophy of Design. London: Reaktion, 2012.
Fiske, John. Introduction to Communication Studies. London: Routledge, 1990.
Hall, Sean. This Means This, This Means That: A User’s Guide to Semiotics. London: Laurence King, 2007.
Munari, Bruno. Design as Art. London: Penguin Books, 1971.
Ware, Colin. Visual Thinking for Design. Morgan Kaufmann, 2008.
Hadlaw, Janin. “The London Underground Map: Imagining Modern Time and Space.” Design Issues: Volume 19, Number 1, Winter 2003.
Barthes, Roland. “Semantics of the Object”. in. The Semiotic Challenge. Berkeley: University of California Press, 1994.
Prown, Jules David. “On the “Art” in Artifacts”. Gerald L. Pocius (ed). Living in a Material World: Canadian and American Approaches to Material Culture. Institute of Social & Economic Research, Canada, 1991.
Margolies, Eleanor. “Were Those Boots Made Just for Walking? Shoes as Performing Objects in Everyday Life and in the Theatre.” Visual Communication, Vol 2 (2), 2003.
Ehses, Hanno H. J. “Representing Macbeth: A Case Study in Visual Rhetoric”. Design Issues, Vol. 1, No. 1. (Spring, 1984), pp. 53-63.
Buchanan, Richard. “Declaration by Design: Rhetoric, Argument, and Demonstration in Design Practice.” Design Issues, Vol. 2, No. 1. (Spring, 1985), pp. 4-22.
Messaris, Paul. “Pictures and Reality” in. Visual Persuasion: The Role of Images in Advertising. Sage, 1996.
List of Films to be Screened
“Objectified (2009) – Dir. Gary Hustwit” “The Light bulb Conspiracy (2010) – Dir. Cosima Dannoritzer
Episodes from BBC Design Classics:
Coke Bottle https://www.youtube.com/watch?v=Slskq_QWdis Barcelona Chair https://www.youtube.com/watch?v=_NUpGYMckyo London Underground Map https://www.youtube.com/watch?v=1xmOpyv5NuI Sony Walkman https://www.youtube.com/watch?v=Vs5FqAisIJc |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest