DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Seminer
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 496
Bahar
3
0
3
8
Ön-Koşul(lar)
 ECON 101Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veECON 102Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı uygun bir ekonomik çerçeve ve yeterli kanıtsal destek kullanarak öğrencinin etkin bir iktisadi analiz yapabilmesini ve bu analizi hem yazılı hem de sözlü olarak sunabilmesini sağlamaktır. Ders, öğrencinin yazılı ve sözlü olarak sunduğu kendi iktisadi analizini yapabilmesine odaklanır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Seçilen iktisadi konu üzerinde ileri düzeyde bir araştırma yapabilecektir.
  • İktisadi olayların analizi için uygun araştırma çerçevesini oluşturabilecektir.
  • Belirli konular ile ilgili gerekli literatür taramasını yapabilecektir.
  • Kendi belirlediği bir konuda bir tez/bitirme projesi yazabilecektir.
  • Araştırmalarının bulgularını bir izleyici kitlesine profesyonel düzeyde aktarabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencinin düzenli olarak dersi veren eğitmenin gözetiminde geliştirdiği bir konu üzerinde bağımsız araştırma yapabilmesini sağlar. Ders, uygun araştırma sorusu geliştirme ile ilgili temel bilgileri, metodoloji seçimi, araştırma projesinin yapısının oluşturulması, makalenin biçimlendirilmesi ve dinleyiciye karşı sunumunu öğretir. Ders içeriği, öğrencinin raporlarının düzenli olarak değerlendirilmesi ve projenin bitmiş halinin dönem sonunda teslim ve sunumundan oluşur
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Araştırma sorularının ve olası araştırma konularının tartışılması
3 Araştırma konusu geliştirme ve analatik çerçeve kurma
4 Araştırma önerisi taslağı Araştırma Önerisi Taslağı
5 Ders yok / Araştırma ve yazmaya devam
6 Ders yok / Araştırma ve yazmaya devam / Ekonometri tekrar dersi yapılacaktır.
7 Genişletilmiş yazılı araştırma önerisi Genişletilmiş Yazılı Araştırma Önerisi
8 Ders yok / Araştırma ve yazmaya devam / Ekonometri tekrar dersi yapılacaktır.
9 Ders yok / Araştırma ve yazmaya devam / Ekonometri tekrar dersi yapılacaktır.
10 Tamamlanmış regresyon analizi Regresyon Analizi
11 Ders yok / Araştırma ve yazmaya devam
12 Tüm makale Tüm makale
13 Projelerin Sınıf içi Sunumları: 10 dk.lık soru cevap kısmıyla birlikte 15 dk. Sunumlar
14 Projelerin Sınıf içi Sunumları (Gerekirse) Sunumlar
15 Projelerin Sınıf içi Sunumları (Gerekirse) Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Öğrenci proje ile ilgili okuma materyallerini toplar ve bu metaryeller dersi veren öğretim üyesi tarafından değerlendirilir.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
24
Proje
1
96
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
232

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
2

İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.

X
3

İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.

X
4

Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.

5

İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.

6

Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.

X
7

Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.

X
8

Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.

X
9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

10

Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest