Dersin Adı | Hastalık Bilgisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 220 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörleri ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hastalık bilgisi, kas iskelet sistemi hastalıkları, dolaşım sistemi hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları, solunum sistemi hastalıkları, ürogenital sistem hastalıkları, endokrin sistem hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık ve Hastalık | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 43-59 |
2 | Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 393-407 |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 185-207 |
4 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 207-237 |
5 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 263-321 |
6 | Kan Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 250-263 |
7 | Üriner Sistem ve Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 321-345 |
8 | Arasınav | |
9 | Sinir Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 419-475 |
10 | Endokrin Sistem Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 345-385 |
11 | Bağışıklık Sistemi Hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 407-419 |
12 | Kanserler | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 149-185 |
13 | Geriatrik bakım | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 121-135 |
14 | Terminal Dönemdeki hastaya bakım | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 135-143 |
15 | Metabolizma hastalıkları | Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 385-393 |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 21 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest