Dersin Adı | İşletme Yönetimi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 215 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, yönetim ve örgüt teorileri, yönetim fonksiyonları, Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, işletme yönetimi, örgüt teorileri ve yönetim fonksiyonları hakkında bilgi verilecektir. Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları konuları anlatılacak; TKY, dış kaynaklardan faydalanma, öz yetenek, değişim mühendisliği, işletmeler arası karşılaştırma konuları ile ilgili ayrıntılı bilgi verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı ve Yönetim Kavramı | |
2 | Yönetim Tarihi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Yönetim ve Yönetim Fonksiyonları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Türk Kültüründe Yönetim ve Motivasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Tutum Kavramı ve Davranış | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Bireysel Farkındalık ve Duygusal Zeka | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Etkili ve Etkin İletişim Yöntemleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Liderlik | |
9 | Arasınav | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Liderlik Uygulaması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı Anadolu Üniversitesi Yayınları MPM Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest