DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk Beslenmesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 221
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; besinler, beslenme, yeterli ve dengeli beslenme kavramlarını, besinlerin saklanması, hazırlanması, sunumu, çocuklarda gelişim dönemlerine uygun beslenme özelliklerini öğrenmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Besin tiplerini ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Yeterli ve dengeli beslenme özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Besinlerin nasıl saklanması gerektiğini tanımlayabilecektir
  • Çocuklarda besinlerin hazırlanma ve sunumunu tanımlayabilecektir.
  • Gelişim dönemlerine yönelik beslenme farklılıklarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Beslenme İlgili Temel Kavramlar, Çocuk Beslenmesinin Önemi, Çocuklarda Beslenme Alışkanlıkları, Beslenme Zamanlarını Planlama, Beslenme ile ilgili Özel Durumu Olan Çocuklar, Besin Hazırlama, Pişirme, Saklama ve Sunumu, Çocuklara Yönelik Menü Hazırlama, Gelişim Dönemlerine Göre Beslenme.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beslenme ile İlgili Temel Kavramlar
2 Yeterli ve Dengeli Beslenmenin Önemi
3 Çocuklarda Beslenme Alışkanlıkları
4 Çocuklarda Beslenme Sorunları
5 Besin Hazırlama, Pişirme, Saklama Ve Sunumu
6 Besin Hazırlama, Pişirme, Saklama Ve Sunumu
7 Beslenme Zamanlarını Planlama
8 Ara Sınav
9 Beslenme İle İlgili Özel Durumları Olan Çocuklar
10 Çocuklara Yönelik Menü Hazırlama
11 Gelişim Dönemlerine Göre Beslenme
12 Gelişim Dönemlerine Göre Beslenme
13 Beslenme Etkinliği Uygulama
14 Beslenme Etkinliği Uygulama
15 Değerlendirme
16 Final
Ders Kitabı Mine Arlı Nevin Şanlıer Saime Küçükkömürler Melek Yaman (2013) Anne ve Çocuk Beslenmesi, Pegem Akademi Yayıncılık\ Naciye Akyıldız, kollektif, MEB için hazırlanmış. (2009) Çocuk Beslenmesi 1-2. YA-PA Yayınları
Önerilen Okumalar/Materyaller S.Bulduk, Y.Demircioğlu, N.Yabancı. (2003) Hastalıklarda Beslenme. YA-PA Yayınları\Şanlıer, Yabancı, N. (2005) Okul Çağında Beslenme. Morpa Yayınları\ Bulduk, S,YabancıY.Demircioğlu. (2002) Özel Durumlarda Beslenme. YA-PA Yayınları\ Merdol, T.K. (2000) Beslenme eğitimi rehberi. Hatiboğlu Yayınları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
80

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest