Dersin Adı | Çocuk Edebiyatı ve Medya |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 217 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste çocuklar için hazırlanan yayınların incelenmesi, okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınların kullanılması ve çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarının takip edilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çocuklar için hazırlanmış çeşitli yayınlar ve bu yayınların özellikleri konularını kapsar |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Edebiyat , Çocuk Ve Çocuk Edebiyatının Kavramsal Gelişimi | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 1-5 |
2 | Çocuk Edebiyatının Dünyadaki Gelişimi | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 5-10 |
3 | Çocuk Edebiyatının Türkiye’deki Gelişimi | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 10-32 |
4 | Çocuk Edebiyatında Sözlü Türler | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 49-63 |
5 | Çocuk Edebiyatında Yazılı Türler | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 72-127 |
6 | Konu Özellikleri Bakımından Çocuk Edebiyatı | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 133-163 |
7 | Şekil Özelliklerine Göre Çocuk Edebiyatı | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 163-169 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Resimli Eserler | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 169-179 |
10 | Çizgi Romanlar, Kavram Kitapları | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 179-188 |
11 | Çocuk , Televizyon ve Eğitim | Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 131-140 |
12 | Aile ve Medya Temsillerinde Özne ve Nesne Olarak Çocuk | Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 89-108 |
13 | Çocuk Tüketiciler ve Tüketilen Çocukluk | Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 191-204 |
14 | Çocuk Ve Medya (Türkiye’de Medya Faaliyetlerinde Çocukla İlgili Kuramsal Çerçeve) | Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 261-281 |
15 | Derslerin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Eğitim yayınevi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dr. Dilek Tüfekçi Can (2014) Çocuk Edebiyatı Kuramsal Yaklaşım, Eğitim Yayınevi Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği\Prof. Dr. Sedat Sever. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. TUDEM Yayınevi Çocuk ve Medya Çocuk Görüşü Kitabı Hazırlayan; Mustafa Ruhi Şirin (pdf) Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Egitim kitabevi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest