DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk Edebiyatı ve Medya
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 217
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste çocuklar için hazırlanan yayınların incelenmesi, okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınların kullanılması ve çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarının takip edilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk gelişiminde çocuk edebiyatı ve medyanın önemini açıklayabilecektir.
  • Nitelikli bir çocuk yayınını ayırt edebilecektir.
  • Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları değerlendirebilecektir.
  • Yaş gruplarına göre doğru yazılı ya da görsel ürünü seçebilecek ve bu konuda hem öğrencisine hem de ailelere rehberlik edebilecektir
  • Nitelikli çocuk yayınlarını seçip derleyebilecektir.
Ders Tanımı Çocuklar için hazırlanmış çeşitli yayınlar ve bu yayınların özellikleri konularını kapsar
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Edebiyat , Çocuk Ve Çocuk Edebiyatının Kavramsal Gelişimi Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 1-5
2 Çocuk Edebiyatının Dünyadaki Gelişimi Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 5-10
3 Çocuk Edebiyatının Türkiye’deki Gelişimi Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 10-32
4 Çocuk Edebiyatında Sözlü Türler Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 49-63
5 Çocuk Edebiyatında Yazılı Türler Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 72-127
6 Konu Özellikleri Bakımından Çocuk Edebiyatı Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 133-163
7 Şekil Özelliklerine Göre Çocuk Edebiyatı Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 163-169
8 Ara Sınav
9 Resimli Eserler Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 169-179
10 Çizgi Romanlar, Kavram Kitapları Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Sayfa 179-188
11 Çocuk , Televizyon ve Eğitim Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 131-140
12 Aile ve Medya Temsillerinde Özne ve Nesne Olarak Çocuk Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 89-108
13 Çocuk Tüketiciler ve Tüketilen Çocukluk Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 191-204
14 Çocuk Ve Medya (Türkiye’de Medya Faaliyetlerinde Çocukla İlgili Kuramsal Çerçeve) Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Sayfa 261-281
15 Derslerin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı Tüfekçi Can D. (2014). “Çocuk Edebiyatına Giriş” Eğitim yayınevi
Önerilen Okumalar/Materyaller Dr. Dilek Tüfekçi Can (2014) Çocuk Edebiyatı Kuramsal Yaklaşım, Eğitim Yayınevi Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği\Prof. Dr. Sedat Sever. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. TUDEM Yayınevi Çocuk ve Medya Çocuk Görüşü Kitabı Hazırlayan; Mustafa Ruhi Şirin (pdf) Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi" Egitim kitabevi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
80

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest