Dersin Adı | Beden Eğitimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 215 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile okul öncesi eğitimde beden eğitiminin öneminin kavranması ve okul öncesi dönem çocuklarının yaş ve gelişim özelliklerine göre beden eğitimi ve oyun etkinliklerini planlama ve uygulamanın öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çocukta motor gelişimi, beden eğitiminin gelişim alanlarına katkısı, ev ve okul ortamında uygulanabilen egzersiz programları hazırlama ve uygulama konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı. | Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15 |
2 | Çocukların gelişiminde hareket eğitiminin önemi ve gelişim alanlarına katkısı. Çocukların hareket gelişimi ve beden eğitiminde temel kavramlar: insan hareketini anlama, temel hareket becerilerinin sınıflandırılması | Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 2-8 |
3 | Okul öncesinde çocukların yaş ve gelişim dönemlerine uygun hareket etkinliklerini planlama | Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 9-13 |
4 | Temel hareket becerilerinin sınıflandırılışına uygun bireysel ve grup etkinlikleri | Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 13-20 |
5 | Çocuklara hareket öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken konular ve güvenlik | Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15 |
6 | Antrenman oyunları (motor özellikleri geliştirici, dayanıklılık, sürat gerektiren oyunlar) | Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 21-25 |
7 | ARA SINAV | |
8 | Antrenman oyunları (koordinasyon, kuvvet, esneklik gerektiren oyunlar) | Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 21-25 |
9 | Bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı | Sevinç, M. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun S. 187 |
10 | Sınıf oyunları (eğitsel oyunlar, dikkat geliştirici, duyuları geliştirici, küçük kasları geliştirici oyunlar) | Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 103 |
11 | Ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar) | Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 103 |
12 | Araçlı oyunlar (ip, top, çember, kurdele vs.) | Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları |
13 | Erken çocukluk döneminde beden eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler | Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları |
14 | Hareket eğitimi ve oyun öğretimi ile ilgili uygulamalı etkinlik örnekleri | Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 85 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest