Dersin Adı | Çocuk ve Müzik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 213 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; çocuğun gelişimine uygun farklı müzik etkinliklerini planlamayı ve uygulamayı öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders müzikle ilgili temel kavramlar, müziğin çocuk gelişimindeki yeri ve önemi, okul öncesi eğitimde müzik ve çalgılar, çalgı tasarımı ve orff yaklaşımı uygulamalarını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzikle ilgili Temel Kavramlar, Müziğin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi | Öğretim Elemanının Ders Notları, Çocuk ve Müzik PPT Sunumu, Esra Ömeroğlu vd., “Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması” Kök Yayıncılık, Ankara, 2006, (ISBN: 975-499-228-2) 7-15. Joe Fullman, “Temel Müzik Rehberi”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016 (ISBN: 605-332-682-3) |
2 | Okul Öncesi Eğitimde Müzik ve Orff Yaklaşımı | Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Eğitimde Müzik ve Orff Yaklaşımı PPT Sunumu, Esra Ömeroğlu vd., “Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması” Kök Yayıncılık, Ankara, 2006, (ISBN: 975-499-228-2) 15-23. |
3 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklarla Müzik ve Müzikle Terapi | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikle Terapi PPT Sunumu, Joe Fullman, “Temel Müzik Rehberi”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016 (ISBN: 605-332-682-3) |
4 | Okul Öncesinde Şarkılar, Çalgılar ve Çalgı Tasarımı | Öğretim Elemanının Ders Notları, Şarkılar ve Çalgı Tasarımı PPT Sunumu, Joe Fullman, “Temel Müzik Rehberi”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016 (ISBN: 605-332-682-3) |
5 | Çalgı Tasarımı, Müzikli Dramatizasyon | Çalgı Tasarımı ile ilgili Malzemelerin Hazırlanarak Gelinmesi Öğretim Elemanının Ders Notları, Şarkılar ve Çalgı Tasarımı PPT Sunumu, Joe Fullman, “Temel Müzik Rehberi”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016 (ISBN: 605-332-682-3) |
6 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi Sermin Bilen, Banu Özevin, Esin Uçal Canakay, “Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi”, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, 2009, (ISBN: 978-605-89335-2-1) |
7 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları ve Bütün Sunumlar |
8 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi Sermin Bilen, Banu Özevin, Esin Uçal Canakay, “Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi”, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, 2009, (ISBN: 978-605-89335-2-1) |
9 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
10 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
11 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
12 | Ara Sınav | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
13 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
14 | Müzikli Dramatizasyon ve Orff Eğitimi Uygulamaları | Öğretim Elemanının Ders Notları, Müzikli Dramatizasyon PPT Sunumu ve Müzikli Dramatizasyon ile ilgili Gerekli Hazırlıkların Yapılarak Gelinmesi |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Bilen S, Özevin B, Ucal Çanakay E. (2009) Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları.\Öztürk A. (2008), Ömeroğlu E, Ersoy Ö, Fatma Tezel, Şahin F, Kandır A, Turla A. (2004) Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması, Kök Yayıncılık. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fullman, J.(2014) Temel Müzik Rehberi, İş Bankası Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 11 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 24 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest