DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 211
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin, okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan program ve planları analiz edebilmesi, plan hazırlayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkelerini tanımlayabilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde program geliştirmenin önemini açıklayabilecektir.
  • Çocuğun gelişim özelliklerine göre kazanımlarını belirleyebilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde plan ve program etkinlikleri yapabilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde plan ve program etkinliklerini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Programla ilgili temel kavramlar; okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların genel özellikleri, temel ilkeleri ve amaçları; okulöncesi eğitim kurumları günlük etkinlik programında yer alan etkinliklerin planlanması; günlük ve yıllık plan hazırlama
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin tanıtımı
2 Okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 2-3
3 36-72 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı Tanımı ve özellikleri Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 27 / Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı
4 Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 9 /Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 57 Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı
5 Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 9 /Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 57 Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı
6 Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 31
7 Okul öncesi eğitim ortamı ve öğrenme merkezleri Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 31Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 159
8 Ara Sınav
9 Etkinlik türleri ve açıklamaları Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 37
10 Etkinlik planı oluşturmada dikkat edilmesi gerekenler Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 113
11 Planlar (yıllık plan) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46
12 Planlar (aylık eğitim planı) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46
13 Planlar (günlük eğitim akışı planı) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46
14 Okul öncesi eğitimde rehberlik programı Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 315
15 Okul öncesi eğitimde plan ve programların değerlendirilmesi Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 48 / Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 249
16 Final
Ders Kitabı

Nebiha ÇELİK, Özer DAŞCAN (2019) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık, Ankara

Prof. Dr Rengin ZEMBAT, Dr. Hilal İlknur TUNÇELİ, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AKŞİN YAVUZ (2019), Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, Ankara

Önerilen Okumalar/Materyaller

Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
83

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest