Dersin Adı | Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 211 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan program ve planları analiz edebilmesi, plan hazırlayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Programla ilgili temel kavramlar; okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların genel özellikleri, temel ilkeleri ve amaçları; okulöncesi eğitim kurumları günlük etkinlik programında yer alan etkinliklerin planlanması; günlük ve yıllık plan hazırlama |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, dersin tanıtımı | |
2 | Okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 2-3 |
3 | 36-72 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı Tanımı ve özellikleri | Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 27 / Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 9 /Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 57 Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 9 /Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 57 Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 31 |
7 | Okul öncesi eğitim ortamı ve öğrenme merkezleri | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 31Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 159 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinlik türleri ve açıklamaları | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 37 |
10 | Etkinlik planı oluşturmada dikkat edilmesi gerekenler | Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 113 |
11 | Planlar (yıllık plan) | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46 |
12 | Planlar (aylık eğitim planı) | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46 |
13 | Planlar (günlük eğitim akışı planı) | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 45-46 |
14 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 315 |
15 | Okul öncesi eğitimde plan ve programların değerlendirilmesi | Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık S. 48 / Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, S. 249 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Nebiha ÇELİK, Özer DAŞCAN (2019) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık, Ankara Prof. Dr Rengin ZEMBAT, Dr. Hilal İlknur TUNÇELİ, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AKŞİN YAVUZ (2019), Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, Ankara |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 83 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest