Dersin Adı | Çocuklar İçin Rekreasyonel Aktiviteler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 208 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste okul öncesi eğitimde animasyon etkinliklerinin uygulama alanlarına göre organize edebilme hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri, özel gece organizasyonlarının tanımı, amacı ve özellikleri, animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi konularını kapsar. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çocuk animatörlüğünün tanımı ve önemi | |
2 | Animasyonun çocuğun gelişimindeki önemi | |
3 | Okul öncesi eğitimde animasyonun önemi | |
4 | Özel gece organizasyonlarının tanımı, amacı ve özellikleri | |
5 | Çocuklara yönelik animasyon çeşitleri | |
6 | Çocuk animatörlerinin görevleri | |
7 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun aktivite programları hazırlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri | |
10 | Çocuk kostümleri hazırlamak | |
11 | Kostümlü basit animasyon örnekleri uygulama | |
12 | Kostümlü basit animasyon örnekleri uygulama | |
13 | Kostümlü basit animasyon örnekleri uygulama | |
14 | Çocuklara özel organizasyonlar yapmak | |
15 | Çocuklara özel organizasyonlar yapmak | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Yrd.Doç.Dr. Dilara ÖZER. (2006) Animasyon. Kök Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Seçilmiş Literatür\\ Internet kaynakları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 48 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest