DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 207
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları, görsel ve zihinsel haritalamaları ve matematik kavramlarının öğretilmesinde okul öncesi eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkelerini ve okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramları (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.) öğrenmesi, ayrıca bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma konusunda bilgilerin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuklarda matematiksel gelişimin nasıl sağlanacağını tanımlayabilecektir.
  • Gelişim ve yaş dönemlerine göre matematik becerilerini uygulayabilecektir.
  • Temel matematiksel kavramları öğretebilecektir.
  • Okul öncesinde işlem yapabilecektir.
  • Okul öncesi dönemdeki çocuklara uzay, geometri ve geometrik şekillerin özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesi dönem için matematik programı düzenler.
Ders Tanımı Bu ders, okul öncesi dönem öğrencilerinin temel matematiksel düşünme becerilerinin geliştirilip, problem çözme becerisi kazanmalarını gerektiren konuları kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Okul öncesi eğitimde matematik programı Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 174-187
2 Bilişsel Gelişim Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 2-14
3 Matematiksel kavram gelişimi Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 28-31
4 Yaş gruplarına göre matematiksel kavram gelişimi Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 36-43
5 Yaş gruplarına göre matematiksel kavram gelişimi Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 36-43
6 Matematiksel kavram gelişimi; eşleştirme, sınıflandırma, gruplama, karşılaştırma, sıralama Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 50-64
7 Matematiksel kavram gelişimi; eşleştirme, sınıflandırma, gruplama, karşılaştırma, sıralama Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 50-64
8 Ara Sınav
9 Küçük çocuklarda sayı kavramı Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S.70-87
10 Küçük çocuklarda işlem kavramı Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 93-99
11 Okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 104-109
12 Okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 104-109
13 Okul öncesi dönemde çocuklarda problem çözme Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 160-170
14 Örüntü, Fonksiyon, Grafikler ve Ölçme Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 125-156
15 Dönemin gözden geçirilmesi. Okul Öncesi Matematik Eğitiminde Değerlendirme Akman, B. (2016) Okul Öncesi Matematik Eğitimi S. 192-200
16 Final
Ders Kitabı Akman, B. (2015) Okul Öncesi Matematik Eğitimi, Pegem Yayınları
Önerilen Okumalar/Materyaller Doç. Dr. Kandır A. Dr. Orçan M. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi Morpa yayınları (2010)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
14
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest