DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocukta Sanat ve Yaratıcılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 206
Bahar
1
2
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; yaratıcılıklarını geliştirerek yaratıcı düşünebilme becerisi kazanabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuklar için yaratıcı sanat etkinlikleri planlayıp uygulayabilme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kendi yaratıcılığını ve problem çözme becerilerini geliştirebilecektir.
  • Sanatın çocuğun gelişimindeki, eğitimindeki yeri ve önemini açıklayabilecektir.
  • Çocukların yaratıcılığını geliştirici etkinlikler uygulayabilecektir.
  • Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitim programları planlayabilecektir.
  • Çocuğun gelişimine ve ihtiyacına uygun yaratıcı materyaller tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders erken çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimi ve yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolü, erken çocukluk döneminde sanat gelişimi, sanat çalışmalarının eğitim programındaki yeri ve yaratıcı sanat etkinlikleri konularını içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 4-19. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu
2 Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları, 5-8. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu
3 Sanat ve Estetik Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 118-167. Sanat ve Estetik PPT Sunumu
4 Erken Çocukluk Döneminde Sanat Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 90-115. Erken Çocukluk Döneminde Sanat PPT Sunumu
5 Maske Tasarımı, Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları, 5-21, 79-199. Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 204-223. Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu
6 Maske Tasarımı, Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar, Çocuk ve Resim Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
7 Kostüm Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
8 Kostüm Tasarımı Bütün PPT Sunumları ve Öğretim Elemanının Ders Notları
9 Kostüm Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
10 Kukla Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
11 Ara Sınav Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
12 Kukla Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
13 Kukla Tasarımı Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları
14 Yaratıcılığı Geliştirici Etkinlikler Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları,79-199. Öğretim Elemanının Ders Notları
15 Dönemin Değerlendirilmesi Öğretim Elemanının Ders Notları
16 Final Öğretim Elemanının Ders Notları
Ders Kitabı Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011
Önerilen Okumalar/Materyaller Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
10
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
4
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest