DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk ve Drama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 205
Güz
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; okulöncesi dönemde yöntem olarak dramayı kullanabilme ve uygulayabilme becerilerini geliştirerek, başka yöntem ve teknikerle destekleyebilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaratıcı drama yöntemi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
  • Eğitim ve yaratıcı drama yöntemi arasındaki bağlantıyı kavrayabilecek,
  • Derslerde yaratıcı drama yöntemiyle ders planı tasarlayabilecek,
  • Derslerde yaratıcı drama yöntemiyle ders planı uygulayabilecek,
  • Dramanın çocuğun gelişimine yararlarını açıklayabilecek,
Ders Tanımı Bu ders normal ve farklı gelişim gösteren çocukların eğitiminde dramayı kullanarak planlanabilecek etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Dramanın tanımı, tarihçesi ve çocuğun gelişim alanlarıyla ilişkisi Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 2-41, Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 29-36
2 Dramada Teknikler Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 75-105
3 Drama ve Sanat Eğitimi Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 55-70
4 Dramada Planlama ve Uygulama Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 109-124
5 Özel Eğitimde Drama Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides
6 Okul Öncesinde Drama ve Dramatik Etkinlikler Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap Sayfa 59-114
7 Okul Öncesinde Drama ve Dramatik Etkinlikler Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap Sayfa 59-114
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
10 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
11 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
12 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
13 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
14 Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer ADIGÜZEL, PEGEM Akademi\, Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap, Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap
Önerilen Okumalar/Materyaller

Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer ADIGÜZEL, PEGEM Akademi; Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
135

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest