Dersin Adı | Çocuk ve Drama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 205 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; okulöncesi dönemde yöntem olarak dramayı kullanabilme ve uygulayabilme becerilerini geliştirerek, başka yöntem ve teknikerle destekleyebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders normal ve farklı gelişim gösteren çocukların eğitiminde dramayı kullanarak planlanabilecek etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Dramanın tanımı, tarihçesi ve çocuğun gelişim alanlarıyla ilişkisi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 2-41, Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 29-36 |
2 | Dramada Teknikler | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 75-105 |
3 | Drama ve Sanat Eğitimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 55-70 |
4 | Dramada Planlama ve Uygulama | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya,Eğiten Kitap, Sayfa 109-124 |
5 | Özel Eğitimde Drama | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides |
6 | Okul Öncesinde Drama ve Dramatik Etkinlikler | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap Sayfa 59-114 |
7 | Okul Öncesinde Drama ve Dramatik Etkinlikler | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / The textbooks referenced below and course slides Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap Sayfa 59-114 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
10 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
11 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
12 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
13 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
14 | Yaratıcı drama yöntemiyle ders planı oluşturma, uygulama ve tartışma | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer ADIGÜZEL, PEGEM Akademi\, Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap, Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya Teoriden Uygulamaya, Esra ÖMEROĞLU vd.,Eğiten Kitap |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer ADIGÜZEL, PEGEM Akademi; Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest