Dersin Adı | Çocuk Ruh Sağlığı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 204 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin çocuk ruh sağlığının tanımı ve önemini tanımlamaları, ruh sağlığı kuramları, savunma mekanizmaları, çocuklarda görülen ruhsal, duygusal, alışkanlık, davranış ve uyum problemleri ve çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi, Ruh Sağlığına Etki Eden Etmenler, Çocukların Yaşadığı Özel Durumların Ruh Sağlığına Etkisi, Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar, Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar, Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları, Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler, Çocuklarda Dengeli Kişilik Oluşturma |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Normallik ve Anormallik Kriterleri | Savi-Çakar, F. (2017).Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara:Pegem Akademi. 1-23. |
2 | Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi | Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.11-25 |
3 | Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar | Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245 |
4 | Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar | Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245 |
5 | Savunma Düzenekleri | Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245 |
6 | Savunma Düzenekleri | Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245 |
7 | Ruh Sağlığı ile İlgili Film izletimi ve tartışma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar | Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.45-72 |
10 | Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar | Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.73-106. |
11 | Çocuklardaki Ruhsal Bozukluklarla ilgili Film izletimi ve tartışma | |
12 | Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları | Savi-Çakar, F. (2017).Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara: Pegem Akademi. 73-114. |
13 | Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler | Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.139-145. |
14 | Çocukta Dengeli Kişilik Oluşturma | Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.139-145. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | • Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. • Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cüceloğlu D. (2006) İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest