DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk Ruh Sağlığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 204
Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin çocuk ruh sağlığının tanımı ve önemini tanımlamaları, ruh sağlığı kuramları, savunma mekanizmaları, çocuklarda görülen ruhsal, duygusal, alışkanlık, davranış ve uyum problemleri ve çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ruh sağlığının tanımını ve önemini açıklayabilecektir.
  • Çocuk ruh sağlığı ile ilgili uyum ve uyumsuzluk arasındaki farkı tanımlayabilecektir.
  • Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir.
  • Çocuklarda görülen alışkanlık ve duygusal bozuklukları tanımlayabilecektir.
  • Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklayabilecektir.
  • Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma yöntemlerini açıklayabilecektir.
  • Çocuk ruh sağlığında kullanılan sağaltım yöntemlerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi, Ruh Sağlığına Etki Eden Etmenler, Çocukların Yaşadığı Özel Durumların Ruh Sağlığına Etkisi, Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar, Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar, Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları, Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler, Çocuklarda Dengeli Kişilik Oluşturma
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Normallik ve Anormallik Kriterleri Savi-Çakar, F. (2017).Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara:Pegem Akademi. 1-23.
2 Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.11-25
3 Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245
4 Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245
5 Savunma Düzenekleri Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245
6 Savunma Düzenekleri Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek s:196-245
7 Ruh Sağlığı ile İlgili Film izletimi ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.45-72
10 Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.73-106.
11 Çocuklardaki Ruhsal Bozukluklarla ilgili Film izletimi ve tartışma
12 Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları Savi-Çakar, F. (2017).Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Ankara: Pegem Akademi. 73-114.
13 Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.139-145.
14 Çocukta Dengeli Kişilik Oluşturma Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Eğitim Yayınevi s.139-145.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı • Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. • Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık.
Önerilen Okumalar/Materyaller Cüceloğlu D. (2006) İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
5
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
13
Final Sınavı
1
14
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest