DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocukla İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 112
Güz/Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; İletişim Süreci, İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Çocuklarla Etkili İletişim Teknikleri, Ben Dili ve Önemi gibi kavramları tanımlayıp uygulaması, çocuk ve aile ile iletişim, iş hayatında ve kişilerle etkili iletişim kurma becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocukla etkili iletişim kurabilecektir.
  • İletişim engellerini fark edebilecektir.
  • Etkili iletişim tekniklerini açıklayacaktır.
  • Çocuğun yakın çevresiyle etkili iletişim kurabilecektir.
  • İş hayatında ve diğer bireylerle etkili iletişim kurabilecektir.
  • Ben dilinin önemini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı İletişimin Tanımı ve İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Etkin Dinleme, Ben Dili-Sen Dili, Etkili İletişim, Çocuklarla Etkili İletişim, Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim, İş Yaşamında İletişim, Kişilerarası İletişim.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişimin Tanımı
2 İletişim Türleri Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi” Sayfa 3-5
3 İletişim Yöntemleri Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi” Sayfa 5-12
4 İletişim Engelleri Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 71-81
5 İletişim Engelleri Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 71-81
6 Etkin Dinleme Çağdaş A.(2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa97-100
7 Ben Dili-Sen Dili Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa103-117
8 Ara Sınav
9 Etkili İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 121
10 Çocuklarla Etkili İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 147
11 Çocuklarla Etkili İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa97-103
12 Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa135-147
13 İş Yaşamında İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 83-94
14 Kişilerarası İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 151-156
15 Kişilerarası İletişim Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 151-156
16 Final
Ders Kitabı

Çağdaş A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi, Eğiten Kitap, Ankara

ISBN: 6054757725

McGinnis,E. (2016).Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Nobel Akademik Yayıncılık,Ankara.

ISBN: 9786053204206

Önerilen Okumalar/Materyaller

Pianta,R.(2017) Çocuklar ve Öğretmenler Arasındaki İlişkilerin Zenginleştirilmesi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

ISBN: 6053206767

UNICEF Çocuklarla İletişim Rehberi

www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/%C3%87ocuklarla%20%C4%B0leti%C5%9Fim.pdf

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
3
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest