Dersin Adı | Çocukla İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 112 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; İletişim Süreci, İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Çocuklarla Etkili İletişim Teknikleri, Ben Dili ve Önemi gibi kavramları tanımlayıp uygulaması, çocuk ve aile ile iletişim, iş hayatında ve kişilerle etkili iletişim kurma becerileri kazanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İletişimin Tanımı ve İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Etkin Dinleme, Ben Dili-Sen Dili, Etkili İletişim, Çocuklarla Etkili İletişim, Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim, İş Yaşamında İletişim, Kişilerarası İletişim. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişimin Tanımı | |
2 | İletişim Türleri | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi” Sayfa 3-5 |
3 | İletişim Yöntemleri | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi” Sayfa 5-12 |
4 | İletişim Engelleri | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 71-81 |
5 | İletişim Engelleri | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 71-81 |
6 | Etkin Dinleme | Çağdaş A.(2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa97-100 |
7 | Ben Dili-Sen Dili | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa103-117 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkili İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 121 |
10 | Çocuklarla Etkili İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 147 |
11 | Çocuklarla Etkili İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa97-103 |
12 | Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa135-147 |
13 | İş Yaşamında İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 83-94 |
14 | Kişilerarası İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 151-156 |
15 | Kişilerarası İletişim | Çağdaş A. (2012). “Anne Baba Çocuk İletişimi”Sayfa 151-156 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Çağdaş A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi, Eğiten Kitap, Ankara ISBN: 6054757725 McGinnis,E. (2016).Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Nobel Akademik Yayıncılık,Ankara. ISBN: 9786053204206 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Pianta,R.(2017) Çocuklar ve Öğretmenler Arasındaki İlişkilerin Zenginleştirilmesi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. ISBN: 6053206767 UNICEF Çocuklarla İletişim Rehberi www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/%C3%87ocuklarla%20%C4%B0leti%C5%9Fim.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest