DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Özel Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 110
Güz/Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciler, okul öncesi eğitimde kullanılan öğrenme kuram ve ilkelerini, öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilecek ve bu yöntem ve teknikleri okul öncesi öğretim planının uygulanmasında kullanabilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımların özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Okul öncesi eğitime ait öğretim yöntem ve tekniklerini ders etkinlikleri içerisinde kullanabilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde kavram öğretiminin özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemlerinin özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Okul öncesi eğitimde kullanılan sınıf yerleşim düzenlerinin kullanılan tekniğe uygunluğunu değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders sadece okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel öğretimde kullanılan ilke, yöntem ve tekniklerini kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Okul öncesi eğitimde sınıf içi öğrenme öğretme etkinliklerinin düzenlenmesi Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 81-101
2 Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, S. 13-35
3 Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, S. 13-35 Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.291-310
4 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 149-172
5 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 207-229
6 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 239-259
7 Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 321-332
8 Ara Sınav
9 Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.265-287
10 Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.265-287
11 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL
12 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL
13 Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL
14 Farklılaştırılmış öğretim Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, s. 27-33
15 Dersin gözden geçirilmesi Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
16 Final
Ders Kitabı
  • Zenbat, R. (2010) Okul Öncesi Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık-Ankara ISBN: 9789944474931
  • Alkan C, Kurt M. (2014) Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara ISBN: 975-6956-06-2
  • Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri, Nobel, 2014 ISBN: 978-605-133-888-0
  • Ed. Handan Asude BAŞAL, Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller Dora yayınları, Bursa, 2010 ISBN: 978-605-4118-76-2
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Açıkgöz, Ün K. (2014) Aktif Öğrenme, Biliş Özel Eğitim Danışmanlık Yayınları ISBN:978-605-89060-0-6
  • Öğretim İlke ve Yöntemleri Karacan Yayınları, 2014, Ankara ISBN:978-605-369-900-2
  • Power point sunumlar,
  • Öğretim elemanı ders notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest