Dersin Adı | Özel Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 110 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciler, okul öncesi eğitimde kullanılan öğrenme kuram ve ilkelerini, öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilecek ve bu yöntem ve teknikleri okul öncesi öğretim planının uygulanmasında kullanabilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders sadece okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel öğretimde kullanılan ilke, yöntem ve tekniklerini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okul öncesi eğitimde sınıf içi öğrenme öğretme etkinliklerinin düzenlenmesi | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 81-101 |
2 | Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar | Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, S. 13-35 |
3 | Okul öncesi eğitimde kullanılan kuram ve yaklaşımlar | Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, S. 13-35 Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.291-310 |
4 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 149-172 |
5 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 207-229 |
6 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 239-259 |
7 | Okul öncesi eğitimde öğretim yöntem ve teknikleri | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S. 321-332 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.265-287 |
10 | Okul öncesi eğitimde kavram öğretimi | Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin Zembat S.265-287 |
11 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL |
12 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL |
13 | Okul öncesi eğitimde alternatif öğretim sistemleri | Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Ed. Handan Asude BAŞAL |
14 | Farklılaştırılmış öğretim | Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri Çev. Ed. Şerife Yücesoy Özkan, s. 27-33 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 106 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest