DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk ve Oyun
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 108
Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye eğitimde oyun etkinliğini uygulama yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk eğitiminde oyunun rolünü açıklayabilecektir.
  • Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini açıklayabilecektir.
  • Çocuğun gelişim seviyesine bağlı olarak uygun oyun aşamalarını uygulayabilecektir.
  • Özgün ve yaratıcı bir oyun tasarlayabilecektir.
  • Özel gereksinimli çocuklara yönelik oyunları uygulayabilecektir
  • Oyun çeşitlerini, özelliklerine göre uygular
  • Oyun kuramlarının özelliklerini açıklayabilecektir
Ders Tanımı Oyununun çocuk için önemi, oyun dağarcığının gelişimi, oyun derleme, oyun etkinlikleri ve uygulamaları, özel eğitimde oyunun özellikleri ve uygulamaları
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk gelişimi ve oyun, oyunun özellikleri Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 7-52
2 Oyunun çocuğun gelişimine olan etkisi Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 7-52
3 Oyunun çocuğun gelişimine olan etkisi Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 7-52
4 Oyun kuramları Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 61-68
5 Oyun kuramları Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 61-68
6 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saati planlayıp uygulama Prof.Dr. Müzeyyen Sevinç, Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde Oyun. S.187
7 Ara sınav Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 61-68
8 Oyunlarla kavram eğitimi Doç.Dr. Günseli Yıldırım, Prof Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. Oyunlarla Kavram Eğitimi S. 1-235
9 Oyunlarla kavram eğitimi Doç.Dr. Günseli Yıldırım, Prof Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. Oyunlarla Kavram Eğitimi S. 1-235
10 Çeşitli oyun etkinlikleri Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 58-215
11 Çeşitli oyun etkinlikleri Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 58-215
12 Çeşitli oyun etkinlikleri Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 58-215
13 Özel eğitimde oyun etkinlikleri Prof.Dr. Müzeyyen Sevinç, Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde Oyun. S.235
14 Özel eğitimde oyun etkinlikleri Prof.Dr. Müzeyyen Sevinç, Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde Oyun. S.235
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı
  • Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar, Nobel Yayınları ISBN: 978-975-591-892-1
  • Prof.Dr. Müzeyyen Sevinç, Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde Oyun. Morpa, 2009 ISBN:975284135-1
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Gülbeniz Akduman, Zeki Yüksekbilgi, Eğitim Oyunları 1-2 Hayat yayınları, 2014
  • Kitap 1 ISBN: 978-605-151-049-1
  • Kitap 2 ISBN: 978-605-151-101-6
  • Doç.Dr. Günseli Yıldırım, Prof Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. Oyunlarla Kavram Eğitimi, 2014 ISBN: 978-605-5213-98-5

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest