Dersin Adı | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 105 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin sınıf yönetimi için ihtiyaç duyduğu ve çocuğun gelişimine uygun materyalleri tasarlaması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi öğrencilerin alanıyla ilgili teknolojileri öğrenerek ve çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak materyaller tasarlamalarını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 1-13 |
2 | Öğretim ortamları ve materyal tasarımı | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 37-53 |
3 | Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 55-105 |
4 | Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları (fiziksel, zihinseli dil, sosyal, duygusal) | "Eğitimde Araç Gereç Geliştirme" Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap Sayfa; 43-53 |
5 | Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri | "Eğitimde Araç Gereç Geliştirme" Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap Sayfa; 125-132 |
6 | Özel eğitimde materyal geliştirme | |
7 | Eğitici oyuncak nasıl tasarlanır ? Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre tasarlanacak kavrama uygun eğitim materyalinin belirlenmesi | Öğretim elemanının verdiği kavram doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının verdiği konu doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
10 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
11 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
12 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
13 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının verdiği konu doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
14 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Sarıbaş, M. (2007) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara, Eğitimde Araç Gereç Geliştirme, Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İşman, A. (2011) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara, Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 162 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest