Dersin Adı | Özel Eğitim II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 104 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, bedensel engeli olan çocuklar, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bedensel engelli çocuklar, bedensel engelli çocukların eğitimleri, zihinsel engelli çocuklar, down sendromlu çocuklar, zihinsel engelli çocukların eğitimleri, yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklar, yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitimleri, özel öğrenme güçlüğü ve dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar, özel öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların eğitimleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bedensel Engelli Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395. |
2 | Bedensel Engelli Çocukların Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 11.Bölüm; Bedensel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 367-395. |
3 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
4 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 7.Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
5 | Down Sendromlu Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” .Bölüm; Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
6 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
7 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 15.Bölüm; Otizmi Olan Çocuklar ve Eğitimi 4. Baskı (Ankara, 2012), 245-278. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Film izletimi (Otizm Spektrum Bozukluğu) | "The Story of Luke" |
10 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336. |
11 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 9.Bölüm; Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 315-336. |
12 | DEHB’li Çocuklar ve Eğitimleri | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 14.Bölüm; Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 477-499. |
13 | Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocuklar | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm;Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589. |
14 | Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi | Gönül Akçamete “Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim” 17.Bölüm; Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, 4. Baskı (Ankara, 2012), 545-589. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim \nProf. Dr. Necate BAYKOÇ, Eğiten Kitap, 2011, Ankara\n |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Prof. Dr. A. Gönül AKÇAMETE, Kök Yayıncılık, 2015, Ankara Farklı Gelişen Çocuklar Prof. Dr. Adnan KULAKSIZOĞLU, Nobel Yayıncılık, 2015, Ankara |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest