DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk Gelişimi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 102
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencinin, sosyal gelişimi, duygusal gelişimi, ahlak gelişimini, cinsel gelişimi ve bunları nasıl izleyeceğini öğrenmesi ve ölçmeye yönelik araç gereçleri kullanması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dil gelişim dönemlerini açıklayabilecektir.
  • Çocuklardaki duygusal gelişim süreçlerini açıklayabilecektir.
  • Benlik gelişiminin nasıl sağlanacağını açıklayabilecektir.
  • Sosyal gelişim basamaklarını açıklayabilecektir.
  • Ahlak gelişim kuramlarını çocuk gelişimi sürecine aktarabilecektir.
  • Cinsel gelişim süreçlerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Dilin Temel Bileşenleri ve Kuralları, Dil Gelişim Kuramları, Dil Gelişim Dönemleri, Bağlılığın Anlamı ve Önemi, Kişilik ve Mizaç, Benlik Kavramı ve Gelişimi, Aile, Çevre ve Toplumsallaşma, Okulöncesi Dönemde Sosyal Gelişim, Sosyal Gelişimi Etkileyen Etmenler, Ahlak Gelişimi, Ahlak Kuramları, Cinsel Gelişim ve Süreçleri
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dilin Temel Bileşenleri ve Kuralları Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 236-242
2 Dil Gelişim Kuramları Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 230-236
3 Dil Gelişim Dönemleri Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 230-236, 354-361
4 Bağlanma Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 265-274
5 Mizaç ve Gelişim Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 256- 265
6 Benlik Kavramı ve Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 360-366, 480-485
7 Ayrılma ve Bireyselleşme Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 256- 265
8 Ara Sınav
9 Aile, Çevre ve Toplumsallaşma Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:92-100
10 Okulöncesi Dönemde Sosyal Gelişim Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:269-280
11 Sosyal Gelişimde Etkili Olan Etmenler Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :364-372
12 Ahlak Gelişimi Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :378-390
13 Ahlak Gelişim Kuramları Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :378-390
14 Cinsel gelişim ve Süreçleri Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s : 505-507
15 Dönemin tekrarı
16 Final
Ders Kitabı

Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Dogum Öncesinden Orta Çocukluga.Çev. Nesrin ISIKOGLU ERDOGAN /   Jeffrey Trawick-Swith. ISBN: 9786051334042.

Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara

ISBN: 9786051334783.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anı Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9786051701943

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
3
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest