Dersin Adı | Çocuk Gelişimi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, sosyal gelişimi, duygusal gelişimi, ahlak gelişimini, cinsel gelişimi ve bunları nasıl izleyeceğini öğrenmesi ve ölçmeye yönelik araç gereçleri kullanması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dilin Temel Bileşenleri ve Kuralları, Dil Gelişim Kuramları, Dil Gelişim Dönemleri, Bağlılığın Anlamı ve Önemi, Kişilik ve Mizaç, Benlik Kavramı ve Gelişimi, Aile, Çevre ve Toplumsallaşma, Okulöncesi Dönemde Sosyal Gelişim, Sosyal Gelişimi Etkileyen Etmenler, Ahlak Gelişimi, Ahlak Kuramları, Cinsel Gelişim ve Süreçleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dilin Temel Bileşenleri ve Kuralları | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 236-242 |
2 | Dil Gelişim Kuramları | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 230-236 |
3 | Dil Gelişim Dönemleri | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 230-236, 354-361 |
4 | Bağlanma Gelişimi | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 265-274 |
5 | Mizaç ve Gelişim | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 256- 265 |
6 | Benlik Kavramı ve Gelişimi | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 360-366, 480-485 |
7 | Ayrılma ve Bireyselleşme | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s: 256- 265 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile, Çevre ve Toplumsallaşma | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:92-100 |
10 | Okulöncesi Dönemde Sosyal Gelişim | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s:269-280 |
11 | Sosyal Gelişimde Etkili Olan Etmenler | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :364-372 |
12 | Ahlak Gelişimi | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :378-390 |
13 | Ahlak Gelişim Kuramları | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s :378-390 |
14 | Cinsel gelişim ve Süreçleri | Bebekler ve Çocuklar (Laura Berk) s : 505-507 |
15 | Dönemin tekrarı | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Dogum Öncesinden Orta Çocukluga.Çev. Nesrin ISIKOGLU ERDOGAN / Jeffrey Trawick-Swith. ISBN: 9786051334042. Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara ISBN: 9786051334783. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anı Yayıncılık, Ankara. ISBN: 9786051701943
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest