Dersin Adı | Çocuk Gelişimi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 101 | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, çocuklardaki fiziksel, psiko-motor ve bilişsel gelişimi izleyebilmesi, gelişimi ölçmeye yönelik araç gereçleri kullanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders çocuk gelişimine farklı bakış açıları, gelişimi etkileyen etmenler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişimin temel kavramları ve ilkeleri, fiziksel gelişim, psiko-motor gelişim, bilişsel gelişim, bebek ve çocuk bakımına dair temel konular ve yaşlara göre çocuğun gelişim özelliklerini kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı Çocuk Gelişimine Farklı Bakış Açıları Uygulama 1: Doğum Öncesi Gelişim | Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:90-120. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
2 | Gelişimi Etkileyen Etmenler / Uygulama 2: Doğum Öncesi Gelişim | Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:90-120. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Gelişim Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Uygulama 3: 0-1 Yaşta Gelişim | Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:124-143. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Gelişimde Temel Kavram ve İlkeler / Uygulama 4: 0-1 Yaşta Bakım | Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:124-143. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Gelişim Kuramları / Uygulama 5: 2. Yaşta Gelişim ve Tuvalet Eğitimi | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-80. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Gelişim Kuramları / Uygulama 6: 3. Yaşta Gelişim | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-80. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Bedensel Gelişim / Uygulama 7: 4. Yaşta Gelişim | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:17-28. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psiko-motor Gelişim / Uygulama 8: 5. Yaşta Gelişim | Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:197-208. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Psiko-motor Gelişim / Uygulama 9: 6. Yaşta Gelişim ve 7-8. Yaşta (Okul Çağında) Gelişim | Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:197-208 / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Bilişsel Gelişim Kuramları / Uygulama 10: Engelli Çocuğa Yaklaşım ve Bakım | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-57. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Bilişsel Gelişim Kuramları / Uygulama 11: Öğrenci Sunumları | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-57. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Bilişsel Gelişim / Uygulama 12: Öğrenci Sunumları | Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:226-240. / Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Bilişsel Gelişime Öğretimsel Yaklaşımlar / Uygulama 13: Öğrenci Sunumları | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. / Öğretim elemanının vereceği olgular |
15 | Bilişsel Gelişime Öğretimsel Yaklaşımlar / Uygulama 14: Öğrenci Sunumları | Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:226-240. / Öğretim elemanının vereceği olgular |
16 | Final / Öğrenci Sunumları |
Ders Kitabı | Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi / Dr. Cengizhan Elmas (Çeviren) Bebek ve Küçük Çocuk Bakımı (0-5 Yaş) , İmge Kitabevi \ Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel.Doç. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan, Bebekler ve Çocuklar, Nobel Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Onur, B.(2010). Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 165 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest